13.08.2018

BAL HASADI, SOKMAYAN ARI İLE ÇALIŞMAK GÜZEL...

 2018 Yılı Trakya bal hasadını yaptık. Bu yıl temmuz ayında sanki mayıs yağmurları yağdı, iki günde bir aşırı yağış oldu, arılar bala bir türlü yüklenemedi.
 Her yağış bal akışını bir kaç gün etkiler.
İki günde 40 kovandan bal aldım maske kullanmadım, suratımdan bir arı soktu, iki üç tanede elimden iğne yedim sıkıştırdığım arılardan.
Videoları sırası ile yayınlayacağım 7-8 video çektik.
 Izgarasız arılarda katlarda bile yavru vardı. Bu senede böyle geçti.


Bal hasadı videolarından birisi, arının altınada baktık. Genelde seri çalışan birisiyim balı alıp alt kata girip kapamamız 3.5 dakika sürmüş :)
 Arılığa gitmeden Sultanköy'e uğradık. Muhtar Kani abiyle görüştük, bir kaç senedir görüşememiştik. Bize çay, kavun karpuz ikramında bulundu.
Bu kavun Japontopatan kovunu imiş. Sultanköylü bir abimiz tohumunu Japonyadan getirmiş ve etrafa dağıtmış kavun acayip aromalı ve tatlı, bende tohumunu aldım. İkramlarından dolayı Kani abime teşekürler.
 Bal sağım çadırındayız, Saim abi bize yardımcı oldu.
 İlk gün benim arıları hallettik.
 Akşam üzeri Tekirdağ sahilindeki Kumbağ plajındaydık. Bir saat filan yüzdük, dışarısı serin deniz daha sıcaktı.
 Denizde resim alamadık ama Nizami abi hatırlattı anı olarak dönüşte resim aldım. Resmdekiler, Mustafa Uyar, Bilal Kabak ve Nizami Uyar.
 Mustafa makinede işi götürdü, makineye biz hiç bakmadık.
 Malzeme olarak Saim abinin sır teknesini kullandık.
 Kestanede bal almamıştık güzel bir aroma çıktı ballarda.
 Tıka basa bal dolu kovan yoktu, üç kat arı bile kovanları doldurmamış.




 Boş zamanlarında Mustafa sır almayada yardım etti.
 Gündüzlüden Remzi abi, biz çalışırken bana arı yemi aldı, sonbaharda artık şurup işi ile uğraşmayayım dedim.
 İkinci gün sağım bitti ve arıları hazırlayıp arabaya yükledik. Trakyadan dönüşe geçtiğimizde akşam 9:30 du, yani 21:30. Ben 12.15 de Mollafenariye geldim, kamyon gece 2 de geldi. İndir kovanları aç, Nizami abiyi köyüne bıraktığımda gece 3:30 olmuştu, Nizami abi bırakmadı bu saatte yola gidilmez hemen bir yatak hazırlattı gece Yağcılarda kaldım, ertesi gün 8 de kalktım haşat olmuşuz akşama kadar serseri gibiydim.
 Bu sene başka planlarım var inşallah sezon devam edecek :)

 Yazın yapraklı kalemlerden yaptığım aşılar, filizlenmeye başladılar.
 Yaprakları kesip direk yarma aşı yapıyorum.
Temmuz, ağustos ve eylül ayında bu aşılar tutuyor. Aynı yılın filizini aşıda kullanıyorum.
 Arıların önüne karpuz ektim, her taraf karpuz oldu.
 Bu karpuzlar bizim eski karpuzlardan iri çekirdekli, memleketten getirmiştim çekirdekleri. Birisi manyak büyüyor.
 İki çeşit sivri biber yetiştiriyordum birisi normal sivri birisi kıl sivri ikisinden tohum aldım. Acı biberim nihayet çiçeğe durdu :)
 Tam olacakken domatesler çürüdü.
Hiç ilaç kullanmamıştım, dünya domates çöp oldu.
 Şile ilçe tarımdan Kerem bey, tüm hatları topluyor. Lisanslı kızlarda da verdik bakalım.
 Kerem bey aynı zamanda akademisyen, eğitimini devam ettiriyor, bu gibi kişilerin başarılı olması kolay çünkü saha çalışmaları var, sadece diploma peşinde değil. Ülkemizde ehliyet alıp araba sürmesini bilmeyen akademisyen sayısı çok fazla.
 Arıların tamamına yarı yarıya su katılmış, iki şurupluk yem verdim.
Arılar yarı yarıya inceltilmiş şurubu beklediğimden geç aldılar.
İlk karpuzu kopardım, tam olmamış ama tadı güzel...

1 yorum:

UĞUR GÖK dedi ki...

Bayramın mübarek olsun abi özel telefon numaranı kaybetmişimde