11.01.2019

ARICILIK VE AVCILIK 2019 YILINA GİRDİK ...

Bir kaç yıldır memleketimize hem ava hemde ziyarete gidiyoruz. Bir hafta çocukluğunuzun geçtiği yerlerde dolaşıyorsunuz çocukluğunuzdan beri yediğiniz annenizin yemekleri ve anılarını dinliyorsunuz. Bu senede, sene sonu memlekete gidildi, yanımızda yaklaşık 25 senedir tanıdığımız komşumuz Bekir Şentürk ve oğlu Recep'te vardı.
İlk durağımız ilçemiz Bor, sabah kahvaltısında Arap aşı çorbası var.
 İlk gün dağlara çıktık, hava -8 derecede biz terliyoruz.

Akşama bir tavşanla eve döndük.
 Bahçedeki erik ağacımız, benimle yaşıt diyebilirim. Bir dalına komşumuz Dokuz amcanın bir kaysısı vardı onun bir yerlere aşılamıştık onu yaşatmak için bir kaç yere daha aşıladım. Çocukken yolduğumuz ağaç yani :)
 Bekir başkanla av...
 Tavşanı haşlayıp içini doldurup fırında kızarttık.
 Tavşan dolması...
 Akşama herkes eve haşat geliyor.
 Avda öğle molasında kar suyundan çay yapıyoruz...
 Üçüncü gün akşamı misafirlerimiz yolcu ettik, memleketimize özgü Niğde tava.
Bekir Başkan ve Recep avdan ve geziden mutlu olarak ayrıldılar sanırım seneye ne zaman gideceğiz diye sormaya başladılar :)
 Yemek yediğimiz çay ocağında biri vardı nerelisin filan derken akraba çıktık, yemeği birlikte yedik Yaşar abi yemek yerken gülüp duruyordu oturduğu yerde Niğde tava önüne geldi. Halibaların Yaşar.
 Annem topladığı alışları kurutmuş.
Marmara bölgesinde alıç yetişmiyor Gebze civarında hiç rastlamadım, daha önce çekirdeklerini sağa sola attım ama şimdi kalemlerini aldım başta ayva ve alıca benzeyen bitkiler var onlara aşı yapacağım. Bu sıralar aşı yapacaklar için aşı kalemi alma zamanı, kalemleri kesip gazeteye sarın sonra streç veye naylona sarıp buzdolabı meyveliğine bırakın aylar sonra çıkartıp aşı yapabilirsiniz.
 Köyümüze yapılan gölet yeni su tutmaya başladı ama donmuş.
 Niğde'deki bitkici Şakir bilader ilede avlandık.
 Çulluk Niğde yöresinde genelde yerli avcılar tarafından bilinmez.
 Annem alıçtan köfter yapmış, yeni ismi pestil.
 Kış günü alıç topladık.
 Kekliklerden yahni yaptı annem.
 #Keklikyahnisi.
 Kış günü karpuzuda kavunuda kestik.
 Tavşandan sulu köfte yapıldı. Tavşan köftesi malzemeleri Tavşan eti sinirleri ve damarları alınmış,ince bulgur, kuru nane, az karabiber bir kaç kuru soğan, kırmızı pul biber karıştırılır ve malzemeler dövülür.
 Hazır olan köfte misket gibi yapılır ve yağı salçası konularak pişirilir.
Tavşan köftesi.
 Yola çıkacağımız gün cumayı Bor'da kıldık akşama geri dönüşe geçecektik, arabanın arkadan ses geliyor kar buz normaldir diyordum kontrol etmedik mazot alırken bilader abi fren diski çatlamış dedi, dedi bişi olmaz genede ustaya bir sorayım diye aradım usta kesinlikle yola çıkma dedi, dıs parçalanır ve frenler kilitler yolda kalırsın. İlçede parça bulamadık Niğde'ye gitti güya ikindi gibi yola çıkacaktık, akşam 19:00 da ancak köye vardım.
 Niğde sanayide uğraşırken Arıcı Halil İbrahim'i aradım sanayideyim diye kendisi Niğde İl sağlık kurumunda çalışıyor beni sanayide yalnız bırakmadı bayağı sohbet ettik. Çok arı ölümü olsuğunu söyledi.
 Biz komşuları davet etmiştik öğleden sonra yemek birlikte yenilecekti geri dönemedik, anneme dedim misafirlere yemekleri ver biz sanayideyiz. Cumali ve Şadan abi köyün hocası ile köfteleri götürmüşler, annem diyor hoca iki sefer dua etti, içimden diyorum bana böyle yemek verselerben üç veya beş dua ederim sermayesi neki :)
Kapı komşumuz Şadan abi.
 2018 Yılı bitti.
 Av köpeğimiz Wilma.
 Ramazan Türk.
 Wilma pirişan hallerde.
 Wilmanın oğlu Barni.
 Benim Drahtar Paşa.
 Niğde de havalar acayipti bir gün sis hiç kalkmadı kaybolmadık ama acayip eksen kaymaları oldu.

Arka planda hasan dağı.
 Dağda mola ve ateş yakmak zor iştir, bu havada herkes ateş yakamaz.

Gebzede bir arı yavru sökmüş, kovanlar önünde böyle bir görüntü görüyorsanız arı havanın soğuk gideceğini anlıyor tüm yavruları söküp atıyor.
 Gebzede bıraktığım iki kutu vardı ne yapıyorlar diye baktım yaşıyorlarmış.
 Boş vakitlerimde okumaya ve araştırmaya devam ediyorum. Ana arı suni tohumlama konusunda en çok polanyalılar ön plana çıkıyor. Polanyadaki forumları siteleri karıştırıyorum bir alet üreticisinin sayfasına denk geldim adam sanki suni tohumlama aleti değilde uzay mekiği yapmış.
 Resimleri aldığım site.
 Felaket işçilik var.
2019 Yılı için bekleyiş ve bir taraftan hazırlıklar devam ediyor.
Baharda kullanacağımız erkek arıları üretecek damızlık koloniler daha sıcak yerlere aktarıldı.
Facede link veriyoruz adam linki tıklamıyor fiyat nedir diyor veya birine fiyat yazıyorsun hemen altına biri gene yazıyor fiyat ne acayip bir toplumuz.

2019 Yılı baharında tohumlanan ve yavru kapayan damızlığın kafesli fiyatı 600 lira mayıs ayı içi teslim.
Aynı ana arıyı arılı istiyorum diyenler 800 lira ödeyecek ve kendileri gelip alacaklar. Kargo ve otobüsler artık arı taşımıyor.
Kışa soktuğum damızlıklar var bunlar ise 1200 liradır, şubat mart nisan ayında alınabilir. Gene alacak olanlar bunu gelip alacaklar veya otobüsü onlar ayarlayacak. Ben otogara götürdüm almadı Erzurum'daki kişiye dedimki otobüs almıyor geri dönüyorum döndük geriye ertesi gün Erzurum'dan telefon geldi filan otobüse ver alacak, bir gün öncesi benden almayan otobüs ertesi gün araya başkası girince arıyı Erzurum'a götürdü.
Siparişler laf ile olmuyor ödemeyi yapan listeye dahil edilir.
2019 Yılı Arıcılık camiasına hayırlı olsun.