4.02.2019

ARICILIK ŞUBAT AYINA GİRDİK BAHAR ERKEN GELECEK GİBİ...

2018 Yılında tüm damızlıklardan damızlık ürettim ama ağırlığı lisanslı damızlıktan üretime ağırlık vermiştim.
Lisanslı damızlığı Doç.Dr. Güray Kaya bey hediye etmişti.
Ocak ayının 20 de yaptığım kontrollerde damızlıklar,yumurta başlamıştı.
Şubat ayı başında yaptığım kontrollerde avuç içinden büyük yavru kapamış, 10 gün sonrasına tüm damızlıklar bir tur yavru sökmüş olacak.
Damızlıkların kapalı yavruları.
Kışlayan damızlık sayımız kısıtlı, bir kaç güne kadar elimizdekileri verdik mi kışlamış damızlık satışı sonra erer.
Yasmin damızlık, bu hafta sonu açmadım 10 gün önce bundada günlük vardı.
Ana arı kutusuna boş çıta girmiştim en dışa bir gecede petek örmeye başlamış birde yumurta atmış. Hava ısınması arıyı acayip tetikliyor.
 Bir gecede örülen petek.
10 Gün önce atılan yumurtalar kapanmış, 10 gün sonra yeni yavrular doğar inşallah.
Kutularda bir haftaya kadar yeni yavruları sökecekler.
2019 Yılının ilk erkeğini gördüm :)
Bu yıl sanki bahar erken gelecek, erkekler erken olursa üretimde erken başlayacak.
Muğladan gelen haberlerde yavru sökümü başlamış, hatta bazı arılarda erkekler kışın ölmemiş :)
 Hafta sonu ana arı üretiminde kutu arılandırmak için çok faydalı metro kovanların kapanları dağılmaya başlamıştı onları tamir ettim.
 Geçenlerde bir videom yabancı ülkelerde paylaşılmış, bizden biriside ne kadar güzel filan diyor bir başka biriside bu video Ali abinin olması lazım yazmış.  Biz 2007 yılında arıcılığa kazandırdfığımız malzemeleri adam bu gün görüyor. İşin garip tarafı ise yaptıklarım birileri tarafından kopyalandı ve piyasaya sürüldü. Alt linkte yaptıklarım ve bunları bazı firmalar sonradan üretti, birisinin buna patent aldım demesi acayip zoruma gitti. Yapılanlar burada senin patent tarihin yeni...
Arıcılara model olduk, yurt dışında bile benim yıllar öncesi tasarladığım kutuları yeni hayata geçiriyorlar.
https://bengittim.blogspot.com/search?q=ar%C4%B1c%C4%B1l%C4%B1kta+model+olmak
Baharı dört gözle bekliyorum yardırmaya az kaldı.

Havaların ısınması ile birlikte yavru faaliyeti hızlanır ve erkekler çıktığında ana arı işi başlar.


Hafta sonu av bahanesi ile köpekleri ve yavruları gezdirdim 10 km geçmişiz.


Hiç yorum yok: