19.02.2019

ARICILIK ŞUBAT ORTASI, ARILARIN DURUMLARI VE DOĞA UYANIYOR...

 Kışlamış damızlıklarım,10 Gün öncesi bitti. Artık elimde kıştan çıkmış satılık damızlık kalmadı. Belli bir sayıya ulaştığımda bu yıl üreteceğim mayıs teslimi damızlık siparişide sonlanacak inşallah. Bir posta sonrası haziran içi teslime geçilecek.
 Bu resimler şubat 19 da çekildi, kışlayan damızlıklar bir tur yavruyu sökmek üzere bazısı tam sökmüş bazıları da yarı yapmış.
 Stokları güzel.
 Bazıları yemlik altını şişirmiş bıçakla düzledim.

 Artık damızlıklar bahara çıktı, bundan sonrası kolay.
 İlk defa bu kutularda kışlatma yaptım bir damızlık kaybı yaşadım, onuda zamanında görseydim kurtarırdım, çok geç fark ettim.
Arıcılık bazen sinekten yağ çıkartmaktır. Çözümler çareler üretmektir. Gerektiğinde bir avuç arıyı kurtarmasını bilmek demektir, bunun içinde bilgi birikim emek ve takip gerekiyor. Yasmin damızlığım vardı direkten döndü, el kadar çıtayı zor sarıyor.
Yasmin damızlığın yavru durumu iyi idi, balı var askeri var birden çökmüş bir baktım hareket çok zayıf, hemen ruşeti açtım yavruyu saramaz durumda. Hemen ana arı kutusundan ballı çıta ve kapalı yavrulu çıta aldım ruşetteki arıları kutuya silkeledim bazı arıları tek tek elimle kutuya attım bir arı bile çok işe yarar, bir olmadan iki, iki olmadan üç olmuyor. Kurtardığım damızlığın videosunu yayınlayacağım o zaman bu yazdıklarım daha iyi anlaşılacaktır. Kovanlardaki düşüşleri hiç bir zaman tam olarak çözemedim. Bir yerde zehirleniyor mu? bir yeri yağmalarken kırılıyor mu? soğuk havada ben bu yavruya bakamayacağım diye yavruyu söküp atmaya gidip kendisini telefmi ediyor, içeride yavru var suya gidip suda mı kalıyor soğuklarda, bunlar hep olabilecek şeyler.
Muğla tarafında 40 yılın en sert kışı diyorlar, inşallah bahar iyi olacak.
 Sadri abimi aradım. Abi elimde tek şırınga var çalışma esnasında başına bir iş gelirse ortada kalırım, sperm toplarkende çift şırınga olur ise iğne hazırlayana kadar ara vermeden sperm toplamaya devam ediliyor. Sadri abim hem yedek şırınga hemde yedek cam iğne gönderdi.
 Suni tohumlama aleti ile alakalı bazen bana sorular soruluyor ben alet satıcısı değilim üreten ve satan Sadri Demircioğlu abimizdir. Telefonu 05322351407
Ülkemizde 4-5 bin liraya suni tohumlama aleti millete pahalı geliyor. Bir yerlerden parça parça alıp biraz ucuza temin ettiğiniz aletin başına bir iş geldiğinde veya yedek parça sorunu çıktığında ne yapacaksınız. Sadri abi bir sorun yaşadığınızda hemen sorunu giderecektir.

Geçenlerde alet fiyatları inceleniyordu. Şu aletin fiyatına bir bak diye link geldi. 4400 dolardı fiyat.
Sizde inceleyebilirsiniz :)
Alt linkteki suni tohumlama cihazı 23.320.TL.
https://apisengineering.com/equipment/queen-station/?fbclid=IwAR1cmMQU-ugPUYqP5mubzqjs4an6ktLPLdzj9FLdm94RDbfXF44E9hEBzmg
 Sonuçta tohumlamayı alet yapmıyor, bu iş üzerinde çalışan arıcılar yapmakta. Tohumlayıcı yeteneksiz olur ise dünyanın en iyi cihazını verseniz sonuç hüsranla biter. Bir sürü kişi suni tohumlama belgesi almış icraat yok.
 Suni tohumlama iğnesi camdır iğnenin dış çapı ve deliğin içinin çapı önemli, ben geçmişte Şleyin iğneleri ile çalıştım hala elimde var, bu iğnenin bile ölçüleri ile alakalı makale vardır.
 Sadri abinin üretmiş olduğu cam iğneler.



Baharda kullanacağımız antibiyotik ve serumları alıp çantama koydum.
 Hafta sonu av sezonunu kapatalım diye toparlanıp kendimizi ormana vurduk. Çulluklar geri dönüşe başlamışlar çift çift kalkıyorlardı. Bizim Wilma ve kızı Linda cumartesi pazar gezdiler.
3 Kilo çıtır tavuk alıp güzel bir ateş yaktık güzel bir ızgara yaptık, av sezonu bitti gibi hafta sonuna kar geliyor diyorlar olmazsa sezonu bir kez daha kapama yaparız ne yapalım demek ki iyi kapatamadık...
 Ormanda dolaşırken bir çiçek gördük inceledik bizim Ramazan abi bu bohça otu dedikleri bitki dedi. Araştırdık bohça otuymuş. Bu bitkinin kökleri geçmişte çobanlar tarafından hayvan hastalıklarında kullanılmış. Köklerinden kürdan yapıp kulağa veya deri altına batırıp bir gün bekletildiğinde hayvanlarda ateş yükselmesi yapıp hastalığı geçirdiği söylenmekte.
 Bohça otu.
 Siklamen bitkisi. Ülkemizde 20 çeşit siklamen varmış 4 çeşidi anadfoluda yetişiyormuş. Bazı yerlerde sıklamen deniliyor, bazı bölgelerde deve dabanı diyorlarmış.
 Siklamen çiçekleri.
 Avda gördüğüm meyve ağaçlarını buduyorum.
 Gebze bölgesinde baharda açan pürenler patlamak üzere.
 Bölgemizde bu pürene deli yılgın deniyor.
Kocayemişler de meyveye durmuş durumda ama tek tük çiçek gördük.

Hiç yorum yok: