19.03.2019

ARICILIK VE SEZON BAŞLADI, ARTIK DURMAK YOK...

 Mart ayıda bitiyor, üçte ikilik bölüm bitti. Arılara erkek attırmak için ne gerekiyorsa yapıyorum.
Milas'taki arılarımız istediğimiz gibi gelişmedi, son 50-60 yılın kışı bizi buldu :)
2 Sefer Aydıncık'a gittik istediklerimizi yapamadık.
Bir sefer Alanyayı denedik Alanya iyi idi oradaki arkadaş belinden rahatsızlandı.
Bu yılda Muğlayı denedik, Muğla'da bal oldu, son yılların en yağışlı kışını geçirdik. Hafta sonu kısmetse bir tur atıp arıların bir kısmını Gebze'ye getireceğim. Ana arı üretim işlerini başlatacağız.
 Ana arı kutularını elden geçiriyorum, kapak altındaki naylonları yeniledim.
 Mumlu ve boş olanları ayrı istifli yorum.
 Daha bir sürü kutuya el değmedik bir kaç akşam çalışırsam kutular biter.

 Damızlık erkekleri dışarı bırakmadan uçuracağım aparatlarıda atölyeden arılığa götürdüm.
 Gebze'de bir evin beton bahçesindeki soğan marul üretimi :)
 Yeterki ben üreteceğim de ve çalış, betonun üstündeki yeşilliğe bak :)
Hafta sonu Zaim abinin bahçeye daldık, ağaçları budadım, malzemeler vardı onları aldık. Yazlıkta doğalgaz çalışması vardı.
 Köklendirdiğimiz amerikan 110R amerikan asma anaçlarını sökmüştüm onları poşete ekip memlekette sonbaharda bağımızdaki eksik yerlere dikeceğiz.
 Birader poşetleri hazırlıyor bir yerde maden buldu oyuyor :)
Çalışınca oluyor :))
Damızlıklar minik dalaklar atmaya başladı bende erkek peteği yapıştırdım bari ördüğünüz peteği erkek öründe bizde erkek görelim :)

Bu hafta sonu oldukça yoğun olacağım, cumartesi pazar Muğla'ya gidip gelmeyi planlıyorum, gözüm kesmezse bir gün izin ile geçiştireceğim.

2 yorum:

Murat Kaya Arı Çiftliği dedi ki...

Damızlık erkek için yaptığınız aparatla ilgili detaylı bilgi verebilir misiniz

UĞUR GÖK dedi ki...

Hayırlı Sezonlar abi. Kolay gelsin.