8.04.2019

ANA ARI ÜRETİM ÇALIŞMALARI BAŞLADI, BİSMİLLAH...

 Nihayet havalar ısınmaya başladı. Bir taraftan bizim istediğimiz erkekler yoğun olarak doğmaya başladı, zamanı geldi ve ana arı üretim hazırlıklarına başladık inşallah.
Bundan sonra işler birbirini tetikleyecek, metro varsa, larva transferine ihtiyaç var, memeler hazırsa onlara kutu bölünmesi lazım gibi...
İlk tur suni tohumlamayı Muğla'da yapacağım inşallah hazırlık oradada sürüyor ana arılar doğdular ve şu an beni bekliyorlar :))
Damızlık erkekleri beslemeye devam ediyorum, erkek arıları Gebze'den götüreceğim. Suni tohumlamada damızlık erkekler doğduktan sonra hapsedilir ve ara sıra dışkılama uçuşuna erkek arıların uçmadığı akşam üzeri bırakılır.
 Her metro kovana 5 çıtalık ruşet harcıyoruz, yavrulu çıtaları değer ruşet ve kovanlara dağıtıp. Arısını metroya silkelemekteyiz.


Şu an 5 metro kovana arı silkeledim, yaklaşık 15 metro kovan elimdeki kutulara yetecek, her metroda 30 çıta bulunuyor.
 Metro kovana silkelediğimiz arılar burada isteyerek çalışmıyor, sürekli terk etmek istiyorlar bazen 3-4 gün girişte salkım olup yatarlar, ana arıların kanadını kestiğim için çekip gidemiyorlar.
 Terk işini göz ardında bulundurmamak lazım onun için metro kovanlar yere sıfır olacak yüksekte olursa ana arı uçmak için fırladığında bir daha yükseğe çıkamaz. Bu bilgileri yaşadığım olumsuzluklardan dolayı yazıyorum çok arı kaçırdık yani...
 Bölmede ne kadar çok işçi varsa erkek arıları o derece fazla besliyorlar.
 Erkek üretim kovanlarına başka kovanlardan acemi arı takviyesi yapıyorum. İki sefer ana arı ızgarasından geçiriyorum içeri yabancı erkek gitmemesi için.
Dışarıdan arıyı döktüğümde de gene süzülerek giriyorlar kovan tabanında ana arı ızgarası var.
 Topladığımız taze polenleri damatlara yidiriyoruz baklava niyetine :)
 Saf karniol erkekleri doğmaya devam ediyor bir taraftanda yenilerini üretim çalışmaları devam ediyor.
 F1 üretimini Gebze'de yapıyorum ve ana arı ürettiğim yerde lazım olandan çok fazla erkek arı üretiyorum ürettiğim F1 ana arıların büyük bölümü doğal saf olsun diye.Yıllardır erkek arı üretimine çok önem veriyoruz bir çok kişi yeni yeni uyandı bizim yayınlarımız ve yaptıklarımız sürekli paylaşılmıştır.


Erkekler görüldüğü andan itibaren ana arı üretimi başlayabilir.
 Suni tohumlama çalışmalarında en önemli faktör erkek arı. Erkek arıyı elimizde fazla tutamıyoruz. Sperm saklama koşullarınıda tam bilmiyorduk.
Geçtiğimiz yıl bana lisanslı ana arı hediye eden Güray Kaya bey arı ıslahının başındaki kişi ile görüşüp bazı önemli bilgiler almıştık, bunlardan birisi sperm saklama nasıl yapılırdı. 17 Derece sıcaklıkta 45 gün acayip bir süre. Bize 21 gün bile yeterli, bu gün spermi topladım diyelim attık dolaba, aynı gün larva transferi yapılsa 1 günlük larva 12 günde doğacaktır, ergen hale gelmesi için doğumdan sonra 8 güne ihtiyaç var toplamda 20 gün sonra ana arı tohumlanmaya hazır demektir. Sperm olmadıktan sonra hiç bir adım atamıyorsun.

 Bu dolap sperm depolamada acayip kolaylık sağlayacak.
 Buzdolapçım işin erbabı, dolabın orjinal termostadını kapadığımızda bizimki devreye giriyor. 18 Derece sıcaklığa ulaştığımızda dolap 16 dereceye kadar soğutuyor ve devreden çıkıyor.

Dolap araçta hareket halindeyken çalışa biliyor.
Akü çevirici ve güneş paneli destekli çalışabiliyor.
Ben şimdilik sabit modu seçtim atölyede çalışma yapacağım.
Normal zamanlarda yazın arabaya koy araç buzdolabı olsun :)
 Geçen yıl 2018 yılının eylül sonunda yapraklarını koparttığım dallardan aşılama yapmıştım. Bu aşıyı 2016 yılından beri yapıyorum ve bir sene kazanıyoruz. Bu yıl 2019 Nisan ayının beşi ve aşırın durumu, bu yıl yapılan aşılar geçen sene yıl sonunda yapılan aşıları yakalayamaz. Bu yöntem bana aittir.
 Bu yöntem ile kafadan bir sene kazanıyoruz yıl içerisinde odunlaşan filizlerden hemen kalemler oluşturarak yarma kalem aşıları yapılabiliyor.
Bu yabani ağaçta iki ayrı armut var, soldakiler Niğde yöresinin güp düşen armudu aşırı tatlı bir armuttur. Sağdaki kalemler ise deveci armudu. 2018 Yılı eylül sonunda yaptığım aşılardır.

Hiç yorum yok: