22.04.2019

ARICILIK MİLASTAN DÖNÜŞ VE ANA ARI ÜRETİMİ...





Milas maceramız bitti, son 40-50 yılın en soğuk kışını gene buldum. Normal şartlarda eğe daha sıcak oluyormuş, bu yıl bir türlü ısınmadı. Eyvah eyvah dizisinde bir bölümde lan oğlum Hüseyin belayı çeken bir tarafın var diyordu, bizde tüm olumsuzlukları buluyoruz :)
Salih bizi yolcu ederken üzgündü usta haftaya bir daha gel diyor sanki kapı komşusuyuz, oraya kaç vilayet geçerek geliniyor :)
Resimdeki begovinler acayip nazlı bitki geldi bana önceki getirdiğim çiçeklerini dökmüştü, sonradan iki tane daha getirdim onlarda dökülmeye başladı, hava değişikliği veya üşümeye hiç gelmiyorlar... Salihin demesine göre 15 güne kadar yeniden açacaklarmış...

Milasta bir tur suni tohumlama yaptık. Salih işin büyük bölümünü hazırlamıştı bize penaltı atışı kaldıydı hepsi gol oldu :)
Bir ara Salih düşünürken dedim sanki senimi bayılttık ne düşünüyorsun gülüştük...
Kafamda erkeklerden sperm çıkacak mı vardı, çok iyi beslemişim süper sperm topladım neredeyse her erkekten bir mikron sperm aldım.
 14 Ana arı tohumladık.
Salih izlerken ne oldu diyordu diyorum bitti :)
İlk yıllar ara verdiğimde yeniden başladığında bocalama oluyordu, sanki dün bırakmışım gibi devam ediyorum inşallah.
Geneli lisanslı olmak üzere 4 ayrı damızlıktan kızların nikahları kıyıldı.
İşi bitirdiğimizde gece 12 olmuştu.
Tohumlanan ana arının sperma kesesine spermin geçmesi 48 saat, yabnlış olmasın diye suzan Cobey'in videosuna bir kez daha göz attım evet 48 saatti.
Tohumlama yapılan ana arıları iki gün oynatma malıydım, yapılacak işte olmayınca Dalamandaki kızkardeşimi ziyarete gitti.
 Dalamana vardığımda aşırı yağmur vardı, milasta ise dolu yağıyor haberi geldi bu nasıl bahar :)
Yeğenlerim Bilal Ve Mustafa ile erik topladık.
Gebzede yoğun bir erkek üretimi ve doğumu var.

Ben Muğlada iken Gebze'de bazı ruşetler yoldan çıkmış.
Yazık oldu bir çıta mum erimeye gitti.
Nihayet 21 Nisan itibari ile havalar ısınmaya başladı ilk larva transferlerini yaptım ilk kutular bölünmeye başlanıldı, havalartın soğuk gitmesi dolayısı ile bir haftalık izin yetmedi bir hafta daha izine ayrılıyorum. Sistemi kurup işe döneceğim inşallah.

Doğan erkekler uçuş yapıyor sanki oğul sesi var gibi.
Yoğun bir hafta olacak bu hafta metrolar dolacak, larva transferleri zirve yapacak ve bunlar işleri tetikleyecek, meme geliyorsa kutusu hazır olmalı, bir haftaya kadar Gebze'de bir tur suni tohumlama olacak.Sezon başladı, hadi hayırlısı...

2 yorum:

UĞUR GÖK dedi ki...

Yeni sezon hayırlı olsun, işlerin kolay olsun abi. (Bu sezon beni unutma emi) 😉

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

:) UĞUR SENİ NE ZAMAN UNUTTUK HAYIRLI GÜNLER.