6.05.2019

ARICILIK VE ANA ARI İŞLERİ...

 Kuşburnu gülü ve arı...
 Havalar ısındı arılar coştu kovanların önünden geçerken getirilen nektarların kokusunu duyuyorsunuz.

Hazırladığımız ana arı memelerinin başına bir iş gelmeden anasız bölmelere verilmesi her arıcının en büyük isteklerinden biridir. Bazen olmayacak işler olur bir meme kaçırırsınız çıtadan çıkan ana arı tüm memeleri bozar :(

 Bazen oğul gider meme beslettiğimiz kovana girer gene memeleri gümletir.
Bu sezon çok şükür şimdilik şu ana kadar  bu konuda sorun yaşamadım.
 Bir tararftan doğumlar olurken bir tarafta memeler geliyor gelen memelere kutu hazırlamaya devam ediyoruz.
Bir taraftan suni tohumlamaya ayrılanlar takip ediliyor. Bir taraftan damızlık erkekler besleniyor, bir taraftan dağıttığım memeler kontrol ediliyor.
Bir taraftanda sipariş verenler bizim ana arı bir hafta önce olmazmı diyorlar :)
Ana arı hazır olsa bende niye beklesinki...
 Ramazanda geldi, sistemi tam kuramadık biraz zorlanacağız.
 Elimde 5 çeşit badem oldu, bu bademde ince kabuk badem Nasproel.

 Arıların civarına ektiğim kestanelerin birisinde yapraklarda yumrular vardı hepsini koparttım. Yumruları açıp larvaları öldürdüm.
Yumruların içindeki kurtçuk, gal arısı larvası.
 Fidan küçük olduğu için yumrulu yaprakları imha ettim.
 Bölgemizde alıç yok ama alıca çok benzeyen bir bitki vardı. Kışın memlekette ava çıktığımızda alıçlardan kalemler almıştım. Bu çalı türüne alıç aşıladım.
 Alıca çok benzeyen bitkiden nektarda geliyor taze balın tadına baktığımda aynı bu çiçeğin kokusu vardı.
 Kabul altı, dilcikli ve yarma kalem aşıları denedim.



Aşı tutup uyum sağlarsa bir çok yere dağıtacağım.

 Bekir usta geçmişte arıları vardı bu sıra bana artıcılık öğret demeye başladı :)
 Banada kutu çıtası lazımdı biraz çıta biçtik, öğrenmenin yaşı yok...



 Kurşun kalıbı yaptırdım. Manu France.
Uzak mesafe atışlarında en isabetli kurşun diyorlar 28 gr.
Birde kurşun doldurmak fişek doldurmanın en kolayı.
 Manufrance kurşun kalıbı.

Bu sene domuz avıda yapmayı planlıyoruz inşallah.
Arıcılık sezonu başladı avcılık sezonuna 3 ay kaldı :)

Hiç yorum yok: