14.06.2019

ARICILIK VE BAYRAM TATİLİ, NASIL TATİLSE :)

 Oruç bitti ve ramazan bayramı başladı.
Bayramın ilk günü gebzedeydik sonra memlekete gittik. Bizim birader abi nasılsa yılda bir kaç kez gidiyoruz kışta iyi oldu gitmişken bal için arı ayarla dedi. Nasılsa sonbaharda bağ bozumuna gidiyoruz bal olursa alırız olmazsa arıları geri getirirsin ve ilk denemeyi yaptık bakalım sonbaharda durum ne olacak.
Sabah erkenden yaylaya çıktık, sığır kuyrukları açmaya başlamış, kekik ve geven henüz açık değil.

 bazı gevenlerde çiçek var ama bu geven az asıl geven çok fazla ve henüz çiçek yoktu.
 Erik ağacına geçen yıl kaysı aşılamıştım aşıda 3 kaysı var :)
 Bahçede yer kalmadı ama biz hala köye ağaç taşıyoruz hurma ve muşmula diktik...
 Köyde 4 gün kaldık üç günü bağda geçti. Acayip ayrık var ve iş yürümüyor bir kişi temiz kazayım dediğinde bir karığı iki günde kazdık...
 Karığı yarıp aktarıyoruz üsteki ayrık çıkıyor ama hala alamadığımız ayrık kalıyor. Yevmiyeci arıyoruz kimse yanaşmıyor rica minnet cumartesiye dört kişi bulduk.

 Bağ kazarken bayağı akrek öldürdük.
 Bu sene üzümler hastalanmaz ise güzel üzüm var.
 Kış ve bahar iyi olunca güzel sürgün vermiş bağ iştahlıydı.
 Bağımızdaki asmaların birisinde yuva vardı anne babalar yuvaya gelmek için bir sürü dolanbaçlı yol izleyip sonra yiyecekleri yavrulara veriyorlardır.
 Ot ilacı atılıyor yabancı otlar ile mücadele etmek için acayip iş gücü lazım bulamıyorsun. Bu arada çevre dostlarını ot yolmaya bekliyoruz oturduğu yerden niye ilaç atıyorsun diyenler hiç ot ve ayrık ile uğraştımı merak ediyorum...
 Kenelerden birisi bizim baldıra yapışmış bir hafta oldu aldığım yer hala kaşınıyor.
 Yevmiyeciler bağa girdiler adamlara bağı bitirmek için kazmıyacağız acele yok ne kazarsak kardır dedik. Bağın yarısı kaldı, ertesi gün bir sefer daha gelseler bitecekti adamlar bitti dedilerki yaptığımız iş yüz yıkamıyor fazla para alsak ayıp olur. Bizde kardeşim kaç gün gelecekseniz gelin, isterseniz kabala alın her türlü teklif olumsuz sonuçlandı bari asmaların dibini kazın oda olmadı.
Ayrık ilacı almıştım ırgat gidince ayrık ilacı attım, on gün yağış olmaması lazım ertesi gün yağmur yağmış :(
 Amelelere #Niğdetava yaptırdım. Birde ameleye yemek yapılacak bulaşık falan bunları ortadan kaldırdık.
 Bağımızdan biraz yaprak topladık. Yapraklar tazecik bir çok kişi yaprak satarak bayağı paralar kazanıyor.
 Tekirdağ Gündüzlü'deki Remzi abiyi aradım abi bana ayrık için ilaç söyle biraz sonra dediki ayrık için formula 5 ve Tarkor diye ilaç var . Formulayı buldum. Dozu yüksek atarsan daha etkili dediler.
Bir litre ayrık ilacı 10 dönüme atılıyormuş.
 Dört gün sonra sabah namazından sonra köyden ayrıldık annem gene peşimizden bir leğen su döktü :)
 Saat 10 gibi Gölbaşı'ndaydık Ali Yıldırım ile buluştuk kutu ile damızlık verdim.
 Farklı ırklarda ana arı kabulü çok zor bazı kişiler bu detayı atlayıp ana arıları kestirip dölsüz ana arı gönderdin diyebiliyor.
Geçmişte 25 ana arı 23 tanesini kestiren müşterim var arılar yümurtaya başladıktan sonra taşıma yaptı nesil değişmediği için ana arılar kesildi.
20 Ana arı alıp 15 tanesini kestiren oldu bu çok usta bir arıcıydı dediklerimizi tutmadı kafesi üç gün sonra açtı ve dördüncü gün arıyor ana arılar kesildi abi biz seninle ne konuştuk en az bir hafta kek kapalı kalacaktı bu gün kaçıncı gün kem küm...
Bu yıl bir başka hadise yaşadık başkası dese hepten sıyıracağım Bizim Seyit hoca abi gönderdiğin saf erkek yavru kapatıyor.
Hocam nasıl olur ilk tohumladığımız arılardan ve ilk yavru kapayan sana geldi. Dedim senin böldüğün arılar yalancıya kaçmıştır.
Bir hafta sonra abi haklısın benim böldüğüm arılar yalancıya kaçmış yavru düzelmeye başladı dedi.

Yabancı ırklar ile alakalı Rizeden bir müşterim inanmıyorum ama sorayım abi böyle bir şey varmı dedi dedimki biz bunun çok acısını çektik sen bunu anlayamazsın. Sipariş almışın ana arı üretiyorsun ana arı farklı arı ile üretirsen ana arı yumurta atar ve yumurtadan sonra ana arıyı yok ediyor şimdi kime ne diyeceksin dön başa.

Karniol arısına ilk biz geçtik yıl 2008 aradan 12 sene geçmiş bir çok şey oturdu. Bir çok kişide karniolun suyunun suyu var artık eskiden böylemiydi.
Adama ana arı veriyorsun ana arı varken bölme yalancıya kaçıyor ve size sen dölsüz ana arı verdin diyebiliyor, döllüsünü kabul ettiremiyoruz dölsüzü nasıl kabul ettirdin peki ama bilen çok olunca yapacak bir şey kalmıyor.
İnsanlar ile ugraşmak zor, hocanın eşeğe binme hikayesi vardır, oğlu ile. Kendisi bimiş hocada vijdan yok çocuk yürüyor çocuk binmiş, bu hocada akıl yok kendisi yürüyor, ikisi binmiş vay insafsızlar yazık değilmi eşege demişler, ikisi yürümüş bunlarda hiç akıl fikir yok demişler. İşine gelmeyen istediği gibi yorum yapıyor.
Geriye dönüp baktığımızda bizarkadaşlarımızla birlikte arıcılığımıza büyük katkılarımız buluşlarımız olmuştur.
Düşünün 2009 yılında kimse ana arı suni tohumlama diye bir şey bilmiyordu, alet nedir bilmiyordu bugüne nasıl gelindi bakmak lazım kimler taşın altına elini koymuş ne mücadeleler verilmiş biz biliyoruz.
Bir sürü alet yapılıyor artık bir sürü kişi suni tohumlama yapıyor en altında bunların bizim ekibimiz vardır.
Birde bu işleri hobi olarak yapmaktayız.
 Damızlık konusunda kabuldeki kayıpları önlemek için arılı damızlık teslimine başladık geçen sene kargolar birilerinin arısı dağıldı diye bizim arılarıda taşımadı.
Bu yıl bazı kişilere kutusu ile verdim.
Arılı damızlık isteyenler kendisi gelecek yada kafes ile gönderim yapıyorum.
Şu an iki tane arılı borcum var damızlıkta hafta sonra bölmelerini yapıp kurtulayım inşallah iki senedir bir türlü teslim edemedik. Alan kişilerde hobici damızlık sakin olsun diye aldılar ne günlere kaldık.
Elimde 15 taneden fazla damızlık şu an hazır ramazanda bitti artık ruşetlere almam lazım.
Çok yakında F1 lerde yedeklenir ana arı isteyene yıllardır elimde hazır var diyemedim...
Genelde sistemimiz ödeme yapan listeye alınır ve teslimat ona göre yapılıyor. Birde biz çok kapsamlı üretici değiliz çalışan insan ne kadar başka işler yapabilirse ben onun bir kaç katı üstünde çalışıyorum...
 Engin abimizin bahçedeyiz. Köse barak yavru.
 Kestaneler açmış ve bu sene kademe yapmadı diyorlar.
 Mücahit ikramları diyette olduğu için seyrediyor :)
 Bizi takip edenleri biz tanımıyoruz Murat hocanın bahçede ikramlar sıraya dizildi.
 Son gelen damızlık yumurtası için gitmiştim iki ayrı damızlık çıtası daha aldık.
 Aldığım çıtalardan 250 civarında larva transferi yaptım çok azı yedeklenmek için suni tohumlamaya ayrılacak bir kısmı müşterilerimize f1 olarak gidecekler.

 kestane püskülleri.
 Trafige takılmamak için Adapazarından Bilecik yoluna girdik ve Osmaneli'ndeki bahçemize uğradık İznik'ten Yalova'ya oradan feribot ile Darıcaya çıktık son gün bayram trafiğini sorunsuz geçtik.
 Şeftali bahçesini cevize çeviriyoruz, şeftali bakımı zor ürünü saklayamıyorsun...
 Lisanslı damızlığın açık ve kapalı memeleri varmış onlarıda kaptık. Bendeki lisanslı 100 numara Mücahit taraından geçer not aldı. Mucahit denemelerini en az 10 kovan ile yapıyor geçen sene damızlık çıtası götürmüştüm 10 kovanda kestane balını çaktı dedi. Bazı bölgelerde slovenler öne çıktı Müğço ben slovenenleri beğenmedim dedi gene 10 kovanda sloven denemede. Sloven atak arısı 03 ler acayip hızlı çoğalıyor, kestaneye jkadar nufusu koruyamamıştır diye düşünüyorum konyada çok tuttu.
 Açık memeleri birde gündüz gözü ile kontrol ettim bu memeleri yoldan gelip verdiğimizde gece olmuştu.
 Domateslerim büyümeye başladı.

Bahçemde ilk kızaran domatesin başına bir iş gelmez ise hafta sonu yiyeceğim.
Bu arada hafta sonu değerli misafirlerim olacak görünüyor hatta hindi getireceklermiş. Hindinin birisi doktora verilecekmiş hindi beklemez gelen hindiyi alır yoksa hindiyi yirim haberiniz olsun :)
Biberler dökmeye başladı.
Ortadaki domatesler çiçekte ve su vermiyoruz, su verildiğinde çiçeği döküyor. Çiçekler domatese dönüp leblebi kadar olduğunda suyu basacağız yoksa domatesler tutmadan su verdinmi fide kavak gibi uzar gider domates tutmaz. Hatta alt yaprakları kopartıp fidelere zarar verirseniz meyveye daha erken yatıyor ama ölüp gideceğim soyumu devam ettirmem lazım soy için ürün ve tohuma ihtiyaç var iş bu mantık üzerine yürümekte.
 İmar barışı son günleri ve belediyelere acayip yüklenme var. Salı ve çarşamba iki gün izin aldım. Arabanında arka kapı açılmıyordu hem yağ değiştirelim hemde kapı kilidine baktırayım dedim. Hazır ana arıları toplamak için aslında izin almıştım. Salı günü öğleden sonra 3 oldu hala sanayiden çıkamadım kilit piyasada yok, en son birisi tamir ettide kurtulduk. Arılığa vardım yağmur başladı tüm olumsuzluklar bizimi bulur yapacak bir şey yok. Kafesleri kek ile doldurdum. Akşam oldu zaten, getirdiğim damızlıklardan larva transferleri yaptım ertesi güne kaldık gene.
 Çarşamba günü ana arıları toplamaya başladım masyıs sonuna gicecek postayı hazırladım bir kaç tanede haziran başı vardı kamburum çıktı.

 Bunların paketlenmesi ve kargolanmasıda acayip zaman istiyor.
Kızları perşembe günü yolcu ettim genelde tüm ana arıların damızlıkları kafes üstüne not olmaya çalışıyorum. L yazanlar lisanslı ana arının kızları veya torunları AB yazanlar A lisanslıya B lisanslı erkek verdiğim damızlıklardır Slovenler ise slovene başka hatlar giriyoruz elimizdeki harman her yıl biraz daha çeşit olarak artıyor o kadar hat varki suni tohumlamada hepsi kayıt altına alınıyor.

Hiç yorum yok: