16.07.2019

ARICILIK TEMMUZ 2019

2019, Temmuz ayınıda yarıladık.
Hafta içi misafirimiz vardı, İstanbul İl Tarımdan Kerem Aksu ziyaretimize geldi. Hem ziyaret hem ticaret yaptık.
 100 Nolu damızlığın damızlıklarından birisini Kerem beye verdik, bir kaç tanede F1 verdik.

 Yabani armutları aşılamıştım iki senede acayip meyve veriyor dalları kırılanlar var.
Bahçemizide ziyaret ettiler bereket domatesler olgun değildi.
 Böğürtlenler acayip oldular.
 Armutlar yavaş yavaş yenmeye başlanıldı. Yabani armutlara yaptığım aşıların meyveleri.
 Fındıklarda içlenmeye başlamış, bazıları sarkma yapıyor, mümkün olduğunda gelenleri fındıklardan uzak tutuyorum :)
 Fındıklar dolmuş.
 Dolaptaki aşı kalemlerini bir karıştırdım bir sürü unutulmuş kalem çıktı.
İncir kalemleri hem aşı kaleme hem köklendirmede kullanacaktık daha geç değil bir aşı yapılacak ağaç var suya koydum. Siyah,beyaz, mor ve erken olan dört çeşidin kalemi, aşı yapmadıklarımı toprağa ektiğimizde kökleniyor iki üç senede koca ağaç oluyor.

 Kalemler içinde vişnede varmış, bu vişneler kiraz gibi büyük ve ekşi olmuyor.
6-7 Tane kökten çıkmış vişneye kalemlerden yarma aşı yaptım.
Arılıktaki menü, kendi yetiştirdiğimiz ürünler ağırlıkta.
 On tane beş tane derken bir sürü serum ve antibiyotik yedeklemişiz. Hiç malzeme almadan önümüzdeki sezonu atlatırız gibime geliyor.
 Cumartesi günü üç ayrı damızlık kovandan kafeslere erkek topladım.
 Nasılsa kafese aldık acelesi yok diye akşama kadar acil işleri yapıp akşam sperm toplayacağım. İlk kafesi meme besleyen bir kovana vermiştim kafes varroa ilacının üstüne denk gelmiş tüm erkekler ölmüş. Erkek arılara fulumetril yüksek oranda isabet ederse hemen öldürüyor şansları yokmuş peçetenin üstüne denk gelmiş ve hepsi mort :(

İkinci kafesi aldım 5 dozu biraz geçti.
Öbür kafesi almaya gittim, kefesi aldım kafeste üç beş erkek kalmış.Yan taraftaki mandal açılmış kafesteki erkekler kovan içine dağılmış bereket kendi kovanı ve çıkışları yoktu.


Beş doz ile günü kapadık.
Pazar günü kovana dağılan erkeklerin bir bölümünü tekrar topladım, bir tüp daha sperm depolayıp dolama attım.
 Bu çıtaya 20 larva transferi yapmışım, hedefim bu çıtayı suni tohumlamaya hazırlıyorum. 500 Avroluk ana arının kızına benim lisanslı erkekleri vermiştim ilk larvalarını transferyaptım ve şu an Düzcede lisanslı 81 erkeklerini getirdim bu memelere o erkekleri hazırlıyorum. Lisanslı 81 üç yıldır kestane balındaki bal ortalaması 45 ile 55 kilo arası bal yapıyor ve biz böyle arı ile çalışmadık diyorlar.
Lisanslı ana arıya iki ayrı tur lisanslı erkekler vereceğim dünyadaki iyi damızlıklar bu yolla oluşuyor. Arılığımda tüm damızlıklar birbirleri ile çaprazlanarak geliştirilmeye devam etmekte.
Yukarıdaki memeler benim için ideal mememdir. Alt çıtada aynı larvaların devamı memelerin alttaki gibi şişirilmesi iyi bir şey değil. Göz yanıltır memelerin büyüklüğü önemli değil larvanın saatlikleri çok önemli.
 Bu kovana bir açık bir kapalı yavru verseydim bu memeler ile uğraşmazlardı.
 Bu memenin ön beyaz kısmı boş ve gözü yanıltır meme uzun görünür ama içi bu kadar uzun değil.
 Bu hafta sonu sloven damızlığımız yedekledim. 43 Gün bekleyen sperm kullandım. Bundan önceki uygulamada 27 gün beklemiş sperm kullandım 6 ana arıdan 4 tanesi yumurtaya girdi bir kayıp var bir ana arıda hala dolaşıyor yumurta yok.
Daha önce oda sıcaklığında 15-16 gün beklemiş sperm kullanmışım bu yıl dolabı deneme amaçlı kullanıyorum, seneye duruma göre daha etkili kullanacağım.
Slovene sloven vererek saf damızlıkların yedeklerini yapıyorum.
Bu resimde 43 gün beklemiş sperm birazdan kullanılacak.
F1 Ana arı siparişlerinin sonuna geldim derken yeni ödemeler alıyorum bir türlü siparişler bitti diyemiyoruz.
Damızlık konusunda sıkıntım kalmadı bir ara 16 yedeğe kadar çıkmıştım birden stoklar eridi yeniden stokları yükseltmeye başladım, bundan sonraki damızlıklar artık kışlamış olarak seneye kalır ama hala damızlık isteyenler var.

Bu gün Necdet Karakuş ana arılarını almaya geldi, kendisi İzmitte ikamet ediyor arılarını kestanede Rize Çayeline götürüyor.
Müşterilerimiz başka yerlerden ana arı alsada tekrar bize dönüyor...
Bir sezonun daha sonuna doğru gidiyoruz...

Hiç yorum yok: