9.07.2019

ARICILIK TEMMUZ AYI

 Temmuz ayının ilk cumartesi günü yarım gün arılıkta yarım gün Düzceye ayrıldı. Düzceden getirdiğim Lisanslı damızlığı bendeki erkekler ile birleştirip iki adet yedekledim birisini Mücahit'e teslim ettim.
Hapsedilmiş erkekler vardı onlardan getirdim getirdiğim erkekler sanırım üç yıldır en yüksek bal yapan lisanslı bir arının erkekleri, son gelen damızlığı birde bu erkekler ile yedekleyeceğiz.
Zamansız erkek yetiştirmek ve bunları korumak çok zor mümkün olduğunca kendi arısı ile korumak lazım. Dışarıdan arı takviyesi erkeklerin sonu olabiliyor, bunuda yaşadım bir sürü erkek arımı daha iyi beslesinler diye verdiğim arılar kırdı geçirdi...
Sezon hızla bitiyor yoğun bir lisanslı damızlıktan tohumlama çalışması yapıp sezonu kapatacağız inşallah.
Düzceden dönüşte doğmuş erkekler, doğmamış erkekler ve lisanslı 500 avroluk ana arının yumurtasını getirdim bayramda yumurta alamamıştım hazır meme getirmiştik. Bol bol tranfer yapıyorum dün akşam yeni çatlaya yumurtalardan iki çıta çıktı hemen iki kovana verdim. Bu sabah sabah beşte kalkıp arılığa gittim yeniden çatlayan yumurtalardan 5 çıta daha larva transferi yaptım akşama çatlayanlarıda transfer yaptığımda artık verecek yer kalmayacak iki arkadaşımdan da kovan istedim onlara da lisanslıdan meme yapıyorum. Tutanların bir kısmı suni tohumlamaya ayrılacak bir kısmı f1 olacak kim bilir nerelere gidecek.
 Mücahit bir tanede denemek için papaz arısı bulmuş, rengi aynı eğe yöresindeki arılara benziyor.
 Sakin.
 Bukfast arısının anası, sanki italyan veya eğe arısı rengi var.
 Sökülecek erkeklerin çıtasını resimlemiştim doğacak erkekleri saydım 600 civarı erkek yolda büyük bölümü bu sabah şuruplarken baktım doğmuş.
 Erkek damızlık arı işi damızlık kolunda ayrı bir iştir yabancı ülkelerde.
 Doğan erkekler...
 Elimdeki memeler sloven damızlığa ait. Bendeki sloven ile çaprazlayıp kendi arasında yedekleri alınacak. Yani bu memelerden çıkan ana arılar suni tohumlamaya gidecekler.
İki ayrı kovana vermiştim birisinde 11 birisinde 13 tane tutmuş.
Hani memeye bakıp kaliteyi anlayanlar varya :)
Altta elimdeki memeler ve kabartılmış memeler var bana göre ikiside iyi beslenmiş ve kalite farkı yok.
 Mum kabardığında göze hoş geliyor kabarmış meme daha kaliteli zannediliyor. Arılar memeleri hem yana hem uca doğru fazladan kabartıyor, iri memelerin ucunda en az 3 mm fazladan kabarıklık vardır.
 Ana arı üretiminde 8 saatlik larvalar alınmalı. Resimlerde kaşığın üstündeki sütün içindeki larvayı seçemeyeceğiz.
Kalite burada iri larva alıp kocaman memeler üreterek kalite aranmamalı.
 Mücahit damızlık erkekler için kovan ölçülerinde ızgaradan bir aparat yaptırmış.
 Arıcılıkta nereden nerelere geldik.
Geçmişte ne mücadeleler oldu, karniol işi genelde oturdu, devlet arı ıslahı yapmaynca arıcı ıslah edilmiş ana arı ve damızlık peşine düştü ve herkes kendi çözümünü kendi yapmaya çalışıyor. Kim ne isterse istediğini kullansın herkes özgür isteyen ata arabasına isteyen ferrariye biniyor...

 Damızlık çıtasını arılara verdik yumurtaların larva olmasını beklerken tüm transfer çıtalarını hazırladım.
Elimizdedamızlık çeşidi çok olduğu için çıtaların üzerine transferden sonra not alırız hangi damızlık ve larva transfer tarihi çıtada ve kovan üzerinde mutlaka olmalı.
Bazen ana arı soranlar oluyor ana arılar karniol değilmi diye :)
Bana değil o soruyu başkalarına soracaksın.
Dün gene ilginç telefonlardan biri vardı saf karniol var değilmi defalarca sordu dedim kardeşim derdin nedir abi biz 10-15 tane alacağız dedi :)
Fiyatı sordu 600 dedim bir daha haber alamadım.

 Ben 2011 yılından beri suni tohumlama yapıyorum genel hatlar var ama damızlıkları birbirleri ile çaprazlaya çaprazlaya acayip bir harman olduk.
Her sene damızlıklara yenileri ekleniyor, bazısı tüm damızlıklardan alacağım diyor 35-40 çeşit yapar tüm damızlıklar çaprazlandığında.
Bir çok kişi F1 nedir bilmiyor saf nedir bilmiyor.

Dün gene ilginç bir durum oldu birisi 5 ana arı ödemesi yapmıştı. Kargoya verecektim bir gün önce aradım abi verme ben gelip alacağım dedi.
Öğlen buluştuk eşi ve oğluda yanında abi ben şimdi bu anaları nasıl koruyacağım dedi. Dedim arıları bölüp bölmelere vereceksin arılarım Trakyada ben bu işeyeni başladım. O zaman arı alayım dedi sonra ruşet kovanda almam lazım dedi, bulduk belayı.

Dedim kardeşim anaları şimdi alma git işleri ayarla sonra gel dedim, bende daha hayal presler var :)
 Çıtaların 7 tanesini kullandım bu akşama diğer larvalarıda yerimiz nisbetinde kullanıp damızlık çıtasını anasız bir kovana verip yapacağı memeleri lazım olursa kesip kullanırız.
 Topladığımız tosbağa sayısı 20 ye yaklaştı, ışığı gören geliyor derlerya...
 Bahçenin etrafına artık kontradan set çekildi yoksa başa çıkamadık. Bamya ve taze fasülyeye bayılıyorlar.
 Alıç aşısını bu yıl ilk defa denedim tutma oranı çok düşük oldu. Kalemler sudabeklerken görüntü yeşil, kestiğimde kabuk altı sararmış kalemleri tam koruyamadık diye tahmin ediyorum. Şu an üç tanesi tuttu.
 Bu güçlü bir ağaca tuttu, bu aşıyı sarmamıştım. Ağaç kalemi kendisi sıkıştırdı bende üzerini bal mumu ile kapladım hava almasın diye tuttu.
Tam bu işi çözemedim ama göz kabuga ne kadar yakın ise tutması sanki kolay oluyor. Kalemde iki göz bıraktıklarımdan tutan olmadı bir tane tuttu oda alt göz uzak olan kurudu.
 Kendi kendisine alıç aşısı kaynadı bunu sarmadım.
 Bu yıl ilk defa dilcikli aşı yapmıştım tuttu. Dilcikli aşıda kaynama için kontak yapılacak nokta çok bir yerden kontak kurduğunda aşı tutması kolaylaşıyor.
Armut aşısı ve dilcikli aşı.
 Bu arı Gebze yöresine yeni geldi geçmiş yıllarda görmedim, toprağı taşıyıp toprakta karınca gibi delik açıyor. Çok hareketli bir arı kolay kolay resim alamıyorsunuz.
 Mollafenari mahallemizde faliyet gösteren Köylüm köftenin Tavuz kuşları rahat durmamışlar bize komşu geldiler...
 Yavrular hiç durmuyordu sürekli ötüyor en son anneleri geldi ses kesildi.
Anne ve yavruları.
Hafta sonu boş vakitlerde sperm yedeklemeye çalışıyorum. 
İlk  uzun süre bekleyen sperm kullanıldı, 27 gün bekleyen spermle tohumlanan ana arılardan ikisi yumurtaya girdi diğerleri de yaşıyor.
Bir haftaya kadar ikinci deneme yapılacak 43 gün bekletilmiş sperm kullanacağım.
 Bilal ile Kayınçosu Necdet larva transferine kovan getirmişlerdi benide resimlediler :)
F1 Teslimatları bitti sayılır bu hafta sonuna borç kalmaz söz verdiğim kişiler var onlarıda gönderdimmi benden iyi kimse yok, damızlık bir ara bayağı yedeklemiştik tekrar yedekler dip yaptı yeniden yumurtaya girenlerin yavru kapamasını bekliyorum.
Koşuşturmaya devam....

1 yorum:

Yasinin Arıları ve Hayatı dedi ki...

Emeğine, eline sağlık abi, Allah kolaylık versin.