3.12.2019

ARICILIK ARALIK AYINA GİRDİK


Bir ay daha geride kaldı. Kasım bitti Aralık ayına ayak bastık.  Yılın son rötuşları yapılıyor. En son kabul edilen damızlık kontrolden geçti. Av arkadaşlarımız arılık düzenlemek için yardıma geldiler. Melih Kıyak ve Cihan Bakar ile arılı selfi çekimi.
Varroa mücadelesi çok önceden yapıldı, şuruplamalar bitti, hala stok sorunu olanlar belirlendi artık kış kapıya dayandı. Aralık ayına yağışla birlikte girdik, yağışla birlikte havalarda soğudu.

Kışa giren damızlıkların 15 tanesi 500 avroluk 83 numaranın kızı. 5 Tanesi ödeme yapanlara ayrıldı diğerleri sahiplerini bekliyor.
Erken ilkbaharda 2020 üretimini nasıl erken başlatırım onların hesap kitapları yapılıyor, İnşallah bahar erken gelir.
Koca yemişler hala çiçekte ama soğuklar bazı yerlerde çiçekleri kavurmuş soğuk yakmış.
Avın güzelliklerinden biriside doğadaki meyveleri dalından yemek. Muşmulalar olmaya başladı, olanları yiyoruz olmayanları toplayıp evde yiyoruz.
Muşmulalar yılın son meyveleri, bundan sonra meyve kalmadı.
Baharda Kahraman abi bir yerden 200 kilo şeker bulmuştu bir depoda su almış bize nasipmiş. Sezon içi arada kalanlar olmuş 60 kilo kalmış onları invert yapıp tenekelere doldurdum.
Yılın son invert şurubunu yapıldı. İhtiyacı olan zayıflara artık poşetle şurup vereceğim zayıf arı en iyi poşet ile şurup alır. Zayıf arıya yemlikte şurup verilecekse arı sıkışacak ve boş çıtaları yemlik dışına alınacak ve arıya yemlik dayanacak.Yemlik içi en iyi çam pürü ile doluyor arıda boğulmuyor ama en iyisi kışın ihtiyaç varsa poşet ile şurup vermektir.


3 Teneke invert şurubu depoya aldım yedekte dursun.

Arı otu atmıştım bir yere çiçeklendi tekrar tohum döktü tekrar bitki çiçeğe geçti.
Boy boy bazısı minicik yeni çıkan arı otlarıda var.

Arı otu kışın ne oluyor gözleme imkanım olacak.
Yeni çıkmış arı otu minicik bakalım soğuk vuracak mı.
Hafta sonu avdaydık yağmur hiç durmadı, güzel bir ateş yaktık haşat olmuşuz :)
Bahçeye en son roka, turp, maydanoz ve tere ektim.

İlk defa tere tohuma kalkmadı, tere yetiştirmeyi bir türlü öğrenemedim.
Üzüme yongalı göz aşısı yapmıştım. Uzun süre gidemediğim bir yerdeydi, aşı tutmuş etrafından başka filizler vermiş ve aşı fazla sürememiş filizleri temizledim. Aşı yapıldığında takip edilmeli, aşı harici filizleri kopartmak gerekiyor.
Bu yılın filizlerinden ağustosta yaptığım aşılar yeni filizlendi. Bu yöntem ile bir yıl kazanıyoruz. Yazın yarma kalem aşısı.

Seneye bu aşılar coşuyor. 2016 Yılında bulduğum yöntemi yıllarca denedim, yıl içindeki filizin yapraklarını kesip kalem olarak aşıda kullanabiliyorum. Bazen bu aşılar tutuyor ama filiz baharda oluyor. Eylülde yaptığım alıç aşılarının kalemleri hala besleniyor ama filiz yok seneye kaç tanesi sağ çıkar merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok: