19.11.2019

ARICILIK, KASIM 2019 MİLAS...

 Milastan haber geldi, balları süzün diye...
Bir hafta gecikmeli gittik. Elimde hazır olan ana arı kutularınıda Milas'a götürdüm.
 Mesai bitimi arılığa gidip kutuları toparladım zayıf ruşetleri toparladım ve yükleme yapıp yola çıktık.
 Hafta sonu işi bitirmemiz gerekiyordu, koştura koştura gittik koştura koştura geri geldik...
 Ülkemizin her yeri ayrı hava durumlarına sahip bu yazıyı hazırlarken memleketimin hava durumuna baktım gece -1 gösteriyor. Milas'ta arı polen topluyordu. Her taraf çiçek, 7-8 çıta arı götürmüştüm iki üç çıtaya düşmüş. Arıları sıkıştırdık en az bir ay daha yavru kesmezler, ocakta az bir yavru kesip tekrar yavruya başlıyorlar.
Bu çiçeğe Milas'ta köklüce diyorlar.
 Arıların yan tarafındaki yabani yaban mersini. Bunun aşılı diye satılanları var. Aşırı meyve vardı ve tanesi küçük küçüktü. Acaba budansa bakım yapılsa meyvesi büyürmü  denemek lazım.

Pazarda baktım yaban mersini satılıyor biraz aldım.
 Yavru sökülen yerlere genelde bal konulmuş mevcut düşünce bazı yavru sökülen yerler açıkta kalmış.

 İlk gün balları aldık sabah yerler çiğden acayip ıslaktı. Çizmeyle gezmek zorunda kaldım ayakkabılarınız anında ıslanıyor.

 Saksıdaki limonlar yıklıyor.
 Limonlar çeşit çeşit...

 Pazar günü mumcular kasabasına gittik. Bodrumdan arıcılarda gelmiş çorba içmeye çağırdılar. Mehmet ve İbrahim beyler. İlginç arıcılar, arılar dalak takmadımı rahatsız oluyorlarmış...
 Çorbadan sonra birde kavede çay faslı vardı.


Pazarda genelde her şey var. Millet pırasa yemeye başladı, ben yeni ekmek için pırasada aldım :)
3 Demet pırasa 5 lira.
 Yol kenarları ege ve marmarada her taraf zeytin. Zeytin hasadına başlayanlar vardı.

 Zeytinliklerin arasında görüntü bozuluyorsa orada çalışma var yerlere branda veya yaygılar serilmiş zeytinleri silkeliyorlardı.
Bir çok kişi vaktin varsa görüşelim dedi bazı kişiler bize de uğra dedi ama zaman dar ve pazartesi sabahı iş başı yaptım iki gündür hala yorgunluk devam ediyor. Yolda giderken dağları ve zeytimleri çekerken yardımcım mışıl mışıl uyuyormuş tu :)
Geleneksel hafta sonu kontratağı ile işleri halledip yuvamıza döndük, çok şükür...

Hiç yorum yok: