5.01.2009

ANAARI KUTULARI HIZLA İNŞAA EDİLİYOR

Kutuyu büyütürseniz üzerinde ölçüleri var.16x20,5 x 12 içten içe bölümün her biri.
2009 Yılına fırtına gibi girdim deyim yerindeyse.İnşallah yıl boyu bu hızım kesilmez.Kutuların yarısından fazlası ayaklandı gidiyor::))



İlk baştaki yaptığım numune kutuyla şimdiki arasında bir sürü değişiklik yaptım.Kutuların iç ölçülerinde degişiklik yok,parçaların boyutları degişti.Yandaki tahtalar direk aşağıya inip ayakda oldular.Birde yukarıya birer santim taşırdım,her örtü tahtası bir kalıbın içine girdi artık.
İlk kutu tasarımında hatam,parçayı koyuyorum araya ince tahta koyuyorum düşmesin diye cam çivisi çaktım gene çatladı.Birde dıştan iki taraflı çivi çakmak zorunda kalmıştım.



İşin yarısına geçmişim dün Cemil usta bir değişilik daha önerdi.Bölmeleri kanallı yapsadın üstüne ek yapman gerekmezdi diye.Şimdiye kadar nerdeydin dedim::))Örtü tahtalarını kapattığımdaki hali böyle olacak tabiki poşet koyup tahtayı koyacam..



36 Adet kutu bayağı yola geldi.Bu arada montaj işlerine ara verdim çünkü hepsini bu hale getirecek malzeme kalmadı elimde.Yapılanların ince işlerine geçtim artık.


Bunların çıtalarını deliklerini filan deleyim,bu arada bir Sultanbeyli'ye sarkmam lazım.Gerçi orayıda kuruttular bu sıralar.Son haberlere göre Mustafa Kabaoğlu abide Sultanbeyli civarlarında görüntülenmiş::))


Kutuları istiflerken acayip bir durum oldu,sanki istif için ölçüp biçmişim.Ters düz birbirine öyle geçerek diziliyorki.


Almanyadan Mehmet Yüksel'den degişik anaarı kutuları resimleri istemiştim.Şu an arıcının elinde duran kutu dörtlü ve kutunun bölmesini küçüklüğünü bir düşünün.


Bunlarda gene başka ana arı çiftleştirme kutuları.


Gene küçük küçük anaarı çitleştirme kutuları.


Anaarı kutularında kalitesiz anaarı olur diyerek başkalarınınkafasını karıştırmaya gerek yok.Dünyanın bir çok yerinde bu böyle.Anaarının kalitesini kutuya gelene kadarki bölüm çok etkiliyor.Buda larva tranferi dahil 10 günlük süreçtir.Yani kalite bu 10 günde tamamlanır,gerisi hikaye.Arıcılığın geliştigi yerlerde bile hala bu kutuların kullanılması bunu kanıtlıyor.Buralarda bilmiş geçinenler ise öküz altında buzağı aramaya devam etsinler.




Bu resimde Mehmet Yüksel'in sitesinden aldım.Bu sene bizim anaarıları aldığımız Emmi'nin anaarı çifleştirme kutuları.Bu arada Emmi Almanyada gazetelere çıkmış ülke arıcılığına yaptığı katkılardan dolayı.Ayrıcada Mehmet Yüksel'e teşekürler ülkemiz arıcılığına büyük katkılarda bulunmaktadır.

6 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Peh peh fırtına gibi girmişmiş senin bu kutulardan da arılar kaçarsa bu sene motorun arkasına teneke bağlayacağım haberin olsun:)))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

:::))Talebeye bak,şimdiden hocam başarısız olsun diye zil takıp oynayacak.

Şurda ne kaldı kim göbek atacak o zaman göreceğiz::)))

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

kolay gelsin ali bey bende başladım kovan imalatına o kutuların ölçüleri nasıl çerçeve ölçüleri

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Mehmet abi benim ölçülerim bana göre,fakat sen geçmişten elinde bu tür küçük çıtaların yoksa
katlanır çerçeve düşün.Benim daha önceki kutuların bir sürü çıtası var,onun için o ölçü dışına çıkmadım.Çıtalara göre kutda yaptım denebilir.

Sen hiç geçmişinde kutu çıtan yoksa,standart çıtayı katlanır yap.İşin bittimi aç kovana ver.

İllede ölçü istersen kutu ve çıta ölçülerini göndereyim.Zaten bir resmin üzerine yazılmış ölçüler vardı.Gerekirse o resmi ve çıtaların yayınlarım.

Sanada kolay gelsin abi.

onderharman dedi ki...

ali abi
naçizane önerim, kutuların resimlerini çekerken yanlarına herhangi bir nesne koyarsan büyüklükleri hakkında bilgi sahibi olabiliriz.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Abi yuh yanidesem ayıp olur,hiç dediğin gibi resim çekmemişim yav.İlk etapta istediğin resimi çekecem:Ayrıca kutunun ölçülerinin oldugu bir resim var.En iyisi onu yayına koyayım bari.Uyarın için teşekürler.