21.11.2009

KARA KOVAN DÖRTLEDİ

Evet karakovan vitesi dörtlemiş vaziyette. İşin başında biraz boçalasakta şu an işi toparladık. Kasım ayının dördünde bu kara kovana arı silkelemiştik.Silkelenen arılar karniyol f1 işçileri, anaarı ise kendi ürettiğim karniyol F1 anaarıdır. İşin rayına girmesi yaklaşık 8-10 gün sürdü, bu arada iki anaarı kestirdik. Üçüncü anaarıyla durmadan yola devam ediyoruz. Karakovanın rayına oturmasından sonra geçen süre 10 gün. Bu 10 günde geldigimiz nokta yukardaki doksana takılmış bir petek, ve üçüncü petege atılmış yumurtalar var. Bu işi yazdan planlamıştık, biraz geç oldu ama geç olmasını özellikle seçilmişti, bu kadar geç yola çıkan arılar nereye kadar gidecek diye, yani risk aldık. Bu gidişlede sorun çıkmayacak gözüküyor.
İşçi arıların az oluşu petegin yavaş örülmesine neden oluyor, yavaş örülen petek ise şurup konulana kadar yumurta atılıyor. Güçlü bir arı olsaydı anaarıya bu kadar fırsat vermezdi.
Bu mevsimde karniyol ve italyandan başka arılara bu bölgede yavru attırsanız bile bir avucu geçmez. Şu anki durum, en fazla bir petege daha yavru atar sonra saramadığı alanlar kalacak.
Sorun zaten bizim açımızdan arı güçlendirme degil, güçlü arıyı nasıl güçlü tutabiliriz bölümündeyiz artık. İnşallah bu işide çözecegim, hani derlerya yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır diye, aynen öyle olacak.
Unuttu sanmayın;
Bu karakovan hala invert şurupla zehirlenerek yoluna devam etmekte. Hemde ev yapımı, ne yapalım 5 yıldızlı lokantalarda yaptıramadık.
Tartışın bakayım, invert şurubu, hemde ev yapımı olanı olsun.::))))

Kaşınanlar, itina ile kaşınır.

9 yorum:

Trakya dedi ki...

Diyecek birşey yok bu zamanda bu petekler yumurtalar demekki invert yararlı imiş durum ortada aksi nerde öldürür diyenlerde bir kaç satır yazsınlar burda tartışalım ben bilim adamı veya kimyager değilim gördüğüme inanırım selamlar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,arı senden daha inat,beni södüremezsin diyor.İnvertte karşı bagışıklık kazanmış.Arının mesajı açık benim,invertime karışmayın.Agbeyim kütük kovanı izlemedinizmi,o zaman beni izleyin diyor.Saglıcakla kalın.

emin benli dedi ki...

Geçen seneki kütük öpüyordu,bu sene ki ise kaşıyor.
Maşallah senin kütüklerde marifetliymiş.Bu kütüklerine seneye ne yaptırtacaksın kamuoyu merak ediyor.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Şenol benim hedefim işkembeciler degil onları boş ver, nerde şu bilimciyim diyen diploma yüklü olanlar. Benim tartışacak bir şeyim yok, durum ortada, tartışacak olanlar tartışsınlar, onları kendi hallerine bıraktık zaten.

Vecdi abi burada iki degişik olay var birisi karniol arısı, siz karniyolu beslerseniz, arıyı yavruya teşvik edersiniz yani boş alan ve besleme yaparsanız yavru devam eder arı verdiğinizi inkar etmez, kovandan ruşetlere düşenler bunu göremiyor halada çözemediler. Ayrıca Karniyolda yavruya siz noktayı yani fireni koyacaksınız, aşırı yükleme yapıp yavruyu kestirip kışa girilecek, karakovanın bu kadar yavru atmasını iyi bulmuyorum ama verdiğimide hemen çekip bloke olamıyor, geceleri ısı çok düştü.

İkincisi olay ise invert şurup, kullanımı arı için çok kolay ve arıyı yormuyor. Sonbaharda ve kışın arıya kek vererek bir çok kış arısını kendi elimizle yok ediyoruz, bende önceleri kış ve ilk baharda kovanlara kek verdim, kovan önünde 10 gün sonra ölebilmek için kıvranan arıları ömrü bittiğinden ölüyor diyordum, iş öylke degilmiş, iki senedir kovan muslugunda ölmek için kıvranan arım olmadı. Ben uygulamalarımı ve yaptıklarımı anlatıyorum, kitaptan yada başka yerlerden çeviri yapmıyorum. Sonuçta her şey ortada, 10 günde gelinen nokta bu.

Emin abi ben ne yapabilirimki, her şeye karşı olanları en iyisi öpmek, başka türlü kimseye anlatamadık. Deneme yok uygulama yok, ben karşıyım, iyi ol kardeşim yolun açık olsun.
Bu sene durup dururken inverti gündeme getirip kaşınanlar oldu, madem öyle gelin kaşıyalım dedik, seneye daha çok var bende merak ediyorum ne yapacagımı::))
İnsan bu kadar çaba harcayıp ortaya bir şeyler koyuyor, sonra olanlara bakınca kızıyorsunuz.Sizin doğrularınız ne sizde bir şeyler yapın bakalım, ortaya bir şey koydunuzda bakmadıkmı.İşkembeden atmayla bu işler bir yere kadar gidiyor , sonra takke düşüp gür saçlar görünüyor::))
Hepiniz sağlıcakla kalın.

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

I wish you good success!

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Theodosis Katsaros;
Good idea thanks for your friend. Bye.

muhteşem turunç dedi ki...

Yav karakovan karakovan diye atıp tuttuğun şeye bak Emrahın yeni doğan oğlunun ....si gibi dalak atmış:)Bide bu ara sende bir şeyler var orada üç dalak, burada üç gol hayırlısı be :)

ARICILIK VİDEOLARI dedi ki...

Muhteşem abi ne oldu be. Sen begenmezsen begenme doksana takışmış bir dalak var sonuçta.::))

Hiç sorma abi, hacıda tuaflaştı, maç bitmiş telefon çaldı, dedimki hayırdır bişimi oldu, diyorki geçmiş olsun üç tane yediniz, töbe töbe dedim.
Yusuf Şimşak'ga 3 tane anaarı paketlemiştim ama durum degişti, göndermeyi düşünmüyorum, yav ne yapsamki::==)))

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Hehehee .Sen gönder bakma hacıya .Bak ben seni aradım mı:))Hele bir anaları alayım :)