19.06.2010

AKIL SAĞLIĞIMA DUA EDENE BAKIN::))


Hatırlarsanız geçen hafta benim körükçü bir haber yapmıştı, bunların akıl sağlıgı için dua ediyorum diye.
Bu hafta içi gelişmelerden dolayı iki kez toplandık.
Zamanlar yetmiyor.
İkinci kez bir araya gelmemizin nedeni orjinal malzemeler geldi, hazır elimizde bekleyen olgun analarda vardı, işin garibi bu işleri kandil gecesi yaptık. Bu zaman ayarlarını yapar iken tarihi dikkate almamışız.
Hayalimden geçmeyen malzemelerin elimin altında çifter çifter olması acayip bir duygu, birisini bulamayanlar var, bizde her şey yedekli::))
Anaarı tohumla cihazı ve bu işin orjinal mikroskopu.


Bu gençler felaket meraklı böyle işlere::))), birde evden süresiz izin kagıdı alabilseler. Zırt pırt telefon gelmesi konsantiremizi bozuyor::))

En ilginç cümle ise Sadri abiden, hayatım lütfen telefonu kapat, burada bana gülüyorlar::))
Tabi bu arada gece yarısı olmuş saat 1 di::))

Allahtan beni arayanlar anaarı istiyordu baktım iş sakat ne olur ne olmaz diye telefonu sessize alıverdim bakarsın iç işleri arar, hazır gençlerde evden golleri yemişler, maçtan galip ayrıl.

Gecenin en büyük sazanı ise Trakya taraflarındadı, oltayı kopartacaktı ne vurdu yaw öyle.


Yakında bu işlerinde suyunu çıkaracağım gün inşallah yakındır. Eğitimsiz nerelerden nereye gelindi, demekki bu işler eğitimle filan olmuyor.
anaarı tohumlamak tan bir kesit.

Bizde bilgi pahalı degil beleş::)))

Hafta içi bizim gudumsüz körükçünün yüzünden çıkan oğul. Ne zaman arılığa gelse bir şey oluyor zaten.
İyi sevinmiştim, ayrıca kovanlada konuştum, demek oğul verdin meme beslemek istiyorsun diye.
Akşama aynı kovana iş çıkışı taransfer yapacaktık.
Kovanı açtım meme temizleyecegim memede yok, bir baktım transfer çıtası::((
Bir tane kalmıştı çıkmadık.
Onuda bir kutuya verdim. Bu kovan anasız kaldı, işin garibi oğulun anasınıda hacı daha çiftleşmeden boyamaya kalkmış, ojeyle abdest aldırınca oğulda anasız kaldı.::(((

Nerde çok bilen var beni kesin buluyor zaten, Allah ne verirse hayırlısını versin.

Geçen hafta yagışlarda 20 meme kestirmiştim, peşindede 11 memeden 1 meme kaldı. 30 memeyi kaybettiğinizde ,3 gün sonra çıkacak analar çöp oluyor. Kutuya yeni meme vermeniz en az 10 gün geçikiyor, bunada şükür hayırlısı olsun bakalım.
Bilader güya benle çalışacaktı, işleri açıldı adamın yüzünü göremiyoruz.
20 haziran 2010 İstanbul'dan bir misafirim var. Halil Güneş'in babası Ali Güneş. Çoktandır bir araya gelelim diyorduk bir türlü denk gelmemişti, bu gün bayagı bilgi alışverişinde bulunduk.
Ali Güneş kendisi hem anaarı üreticisi, hemde arı sütü üreticisiymiş.
Aslı göçmen uzun yıllar kırklareli'nde ikamet etmişler şimdi ise İstabul dalarmış, arı sütü üretimi ise Mersin'de.
Arılıkta yapmış oldugum işleri birlikte gördüler, eşide arıcı. Geçen sene arılıkta az kovan bırakmıştım az koloniden erkek üretimi zor oluyor. Bu sene arılıkta 60 civarında kovan anaarı üretimine çalışmakta. Zaten devamlı 5 kovanda meme üretimi oluyor dönüşümlü, meme besleyen koloninin işi bittiğinde hemen kapanan erkekleri o koloniye veririm. Nasılsa anasız ve erkeklerede ihtiyaç oldugunu biliyorlar. Ve kesilmiyor, bu sene Gebze'de daha hiç erkekler dışlanmadı.

Ali Güneş'in dikkatini benim anaarı kutuları çekti. Bende köpük kutular var diyor çıtaları bu çıtanın yarısı kadar.
Arıcı teyzemizse Akdeniz arısının içinde maskesiz durmak imkansız dedi. Ege arısının bu sene tadına baktık, akdeniz arısı kalsın almayalım::))

Bazı anaaarıları kutulardan birlikte topladık, istedikleri kadar anaarı veremedim, şimdilik 10 karniyol F1 yeter, inşallah ilerde istediğiniz kadar alabilirsiniz. Bir çok kişi bekliyor, hepsini bir kişiye verdiğinizde başkalarına ne diyecem, kendiside anacı oldugu için beni anladı.
Söylemesine göre çalıştıgı arılar hem saldırgan hemde çok kısa sürede yalancıya kaçıyormuş. Bu detayı şimdiye kadar hiç bilmiyorduk. Anaarı alt katta çalışıyor, ızgara üstündeki arılar yalancıya kaçıyor dedi şaşırdım kaldım.
Biz anaları paketleyene kadar hacı çayı demlemiş çaylar içildi, ve herkes işine gücüne devam etti. Kısmetse yarına Şile veya Gemlik'te olacağım.
Gemlik işi yatar ise Şile'ye gidilecek, Murat Baloğu durumlar süper diyor, inşallah hayırlı ve bereketli olacak kestane balı.

5 yorum:

Hayati İnal(***) dedi ki...

Kolay gelsin,rasgele,gol atayım derken mutlaka kontrada yersin.Haberin ola.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey, mikroskopun çift olduğunu elamanın boluğuna baglıyorum.Ali güneş amcanın arısı çift analı sisteme uygun.Şilede durumun iyi olmasına sevindim.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Hayati bey ne konturası bunların ahı gitmiş vahı kalmış.::))

Vecdi abi mikroskopların büyütmesi aynı, fakat eski mikroskopun kesit denilen görme aralıgı çıok hassastı. Yani bir göreceginiz yerin netliğini ayarladığınızda 1 milim ötesini görmüyordu, bu mikroskopun kesiti çok iyi 1 cm den fazla alanı net olarak görüyorsunuz. Bizim kendi yaptıgımız alette bu mikroskpu kullanacağız. Alette çift, mikroskopta::))

Şile'de durum bu gün bozuldu, bana göre kestane balı bitti. Bu gün şile'deydim ve akşam üzeri fırtınayla bir yağmur vardı, eve motorla zor geldim, donmuşum kombiyi bile açmayı düşündüm.
Şileyle alakalı paylaşım bir iki güne kadar gelir, güzel bal gelmiş ama önümüz gene yağış gözüküyor, arılar topladıklarını inşallah göçürmezler.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Kim dedi sana Şile ye git diye bak ne güzel giden işleri berbat ettin. Bide bana güdümsüz dersin:)Neyse yakında gene görüşürüz zaten:)

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi arılarıma bakmaya gitmeyeyimmi?
Toplam üç haftada açıp geçen kestane püskülü, ilk haftası yağmurla yıkandı bir haftası iyi geçti ve son haftasında yeni bir yağışla bitti. Hava yağmaya devam etmesse sorun yok, ıhlamurlar açmak üzereydi, yağış devam ederse içerdeki balı arılar göçürür.

Bu arada senin ova arıların nerde örümcek var gidip merhabalaşmışlar, kovanda arı kalmamış haberin olsun.::))

Görüşmeye gelir iken izin süreni iyi ayarlat, bak sarı kart gösterecem ona göre::))
Kal sağlıcakla.