23.02.2013

ARI KEKİ YAPIMI


Gebze'li arıcılardan Cemalettin abi kek yapmak için pudra şekeri çekme ve hamur karma makinası almış.
İlk keki kendi arılarına karmış, ikinciye biz Mersine gideceğimiz akşam, kek yaptırdık.
Henüz atölye tam düzenlenmemişti ufak tefek eksiklikler vardı, aradan 1 haftayı geçen bir süre olmuştur.
Cemalettin abi buradaki arılarına kek vermiş, keşke bir tur şurup verseydin dedim, soğuk havalarda kek arıyı mahveder. Kekin kullanma amacımızı bilmeliyiz, kek arıları besleme ürünü değildir.Arıları kandırıp keklemek için kullanılır.

Kek yapımı sırasında İlhami abide bize eşlik etti.
Aydıncık'ta bulunan 12 güçlü koloniye 2 kilodan fazla kek verdim, kovan başı. Nedenim ise bazı kovanların her şeyin dört dörtlük olduğunu sansınlar diye, erkek arı yapmaları hızlanacaktır, ayrıca tüm ruşet ve kolonilere 3 tur şurup verildi, keki en güçlü kolonilere verdim, dolayısı ile geri adım atamayacaklar.

Cemalettin abinin evi Gebze güzeller mahallesinde, kendisinin telefonu, 0537 551 57 89.
Ben kek haberi yaptım diye kışın bana göre arılarınıza kek vermeyin şurup verin, arılarınız bir tur yavru çıkarttıktan sonra yavru faaliyetlerinin aksamaması için gene kek verilebilir.

Kek ile alakalı 5-6 yıl öncesi yazmış olduğum yazı anlayanlar için çok açıklayıcı, keki zamanında kullanmasını bilmiyoruz. Kek yazım aşağıda.Ayrıca yıllardır yapmış olduğum keklere ilave olarak ne vitamin nede ilaç katmıyorum, şeker ve bal bana göre yeterli...
http://bengittim.blogspot.com/2008/11/aricilikta-kekin-yararlarizamanisiz.html

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yas nerden çıkardın kek haberini:) sonbahara çok var daha. Millet senmi ana üretsin. Erkek üretecek. Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bu haber arada kaynamasın istedim. Gebze'de böyle bir mekan olduğu bilinsin diye paylaştım, arıcılık yapmıyormuyuz?
Bellimi olur belki ana arı üretenler vardır:))

Sağlıcakla kal.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Hayırlı olsun,
arkadaşa bol kazançlar.
Artık sultanbeylıye gitmek zorunda değilsiniz işiniz kolaylaştı...
Birde avrupa yakasında böyle bir yer olsa..