21.10.2013

BAYRAM BÖYLE GEÇTİ

 Kurban bayramının birinci günü, kurbanı Cuma köyde kestik. Yüzme işlemi devam ederken, hane sahibi sofra hazırlamış bizi eve çağırdı, bizimkilerin alayı laytmış, dediler  ki bizi bu halimizle kendi evimize bile sokmazlar, içeri giremeyiz diye sofrayı dışarıya istediler...2013 Kurban.
 Sabah sabah ziyafete bakın, bayram bayram doktor kontrolü de kalmadı::((
En zoru ise, kurbanı kesecek kasaba bayram günü ulaşamadık ortada kaldık, aklıma da gelmedi değildi her ihtimale karşı bir sürmene bıçağı almıştım...
Hayvanı yatırmaya çalışıyoruz bizim ekip seyrediyor bir ara dedim ki ne bekliyorsunuz, jetonları düştü herkes bir tarafından çöktü artık, yatırma tamam ayakları bağladık, birisine verdim gazı, kesemezsen ben yanındayım oda yedi::))

Yüzme, parçalama  işlerinde çok şükür bir terslik olmadı, güzel bir bayram başlangıcı oldu, paylaşım bitti, saat 3 gibi herkes evine dağıldı.
İkinci gün evden çıkamadık, gelip giden derken akşam nasıl oldu anlayamadım::))
3. Bayram Adapazarı'na gidiyoruz, Pamukova'dan çilek fidesi alacağız, Zaim abiyle düştük yollara.

 Gebze çıkışında birisi otostop yapıyor, dediki yağmurda ıslanmasın şunu alalım, içeri geldi soruyoruz nereye gidiyorsun Türkçe konuşmuyor, Ankara diyor, otogara bırakalım dedik otostop diyor::))
Bu arada bir çok kişi aynı soruyu sordu, otostopçu dişi değil erkekti::))
Anlaşamadık, İlhami abiyi arıyorum köyde telefon çekmiyor, Sapancada bari şuna ayva yedirelim dedik::))
Zaim abi gel gel diyor...
Eşme ayvası...
Ayva satan çocuklardan birisi İngilizce biliyormuş dedim sor nereden gelip nereye gidiyor nasıl gelmiş. Cevaplar acayipti, İngiltere'den 3 otostop ile ülkemize girmiş, Ankara'ya gittikten sonra Antalya Kaş'ta bir arkadaşı varmış oraya gidecekmiş. Ayrıca otobüse binmiyor hep otostop yapıyor..
Adapazarı'nda ışıklarda indirdik hemen sırıtıp otostopa başlamıştı.
 Biz Pamukova'ya vardık oradan Yunus beyi alıp, Mekece köyünden dağa tırmanmaya başladık, 15 km ileride bir köyde çilekçi Muhammed'i bulduk fideleri arabaya yükledik. Dedik çilek var mı var ama bu havada arabayla gidemeyiz, traktörle gidip toplayalım, acayip yağmur var gidemedik ama acayip oturdu be gitti güzelim çilekler.
 Bu seferki aldığımız fideler köklüydü, tutmama şansı yok, önceki fideler köksüzdü ağustos sıcaklarında kavrulup yandı bir çoğu....
 Dönüş yolunda Yunus beyin üzüm bağı varmış, 100 dönüm arazileri var, bazı yerleri üzüm bağı bazı yerleri zeytinlik.
Bana diyor buraya baharda arı getirebilirsin, hangi yere arı getireyim bilmiyorum ki....
 Zeytin ilginç bir bitki düz ovada olmuyormuş aynı ovanın dağ eteklerinde oluyor.
 Yalı üzümü.
 Bağ bizim oralardakine benzemiyor, modern bir bağcılık var buralarda.
 Üzümler yerden yüksek, direklerdeki tellere bağlanmış. Arasından traktör geçebiliyor hem sürme işinde hem hasatta rahatlık.
 Yalı üzümü, sofralık...
 Bir asma iyi bakım yapıldığında 20 kilo üzeri verim alınıyormuş...

 Üzüm toplarken nasibimizi aldık, yağmur gene bastırdı, yağmurluk giyinmemize rağmen bir çok yerimiz ıslandı...
 Zaim abide üzümleri istifledi::))
 Bu bayramda yağmurdan da bayağı istifade ettik, çoktan beri bu kadar yağmurda ıslanmamıştık...
 Üzümler maşallah çok güzeldi, bir sürü resimden kaç tanesini eledim bazılarına kıyamadım.
 Zamanda bayağı ilerlemiş üzümler sararmış tam yenecek duruma gelmişler.
 Bir çıngıl, üzüm salkımının miniği. Bir ata sözü vardır, babası oğluna bağ bağışlamış, oğlu babasına bir çıngıl vermemiş.
Bağ sahibi bize ne kadar alırsanız alın dedi ama kablarımız doldu, bu minik sepet benimki::))
Adapazarı, Pamukova gezisi süper geçti....
 Kurban bayramlarında rutun işlerim vardır, bunlardan biri kavurma yapmak. Neye elimizi atsak kıymetleniyor, bir ara bir kaç kişinin kavurmasını yaptım baktım beleşe bu iş olmayacak kavurma yapımının püf noktalarını verdik çok şükür şu an bir evdeki kavurma işinden kendimi kurtaramıyorum....
 Kurban bayramının rutin işlerinden biriside sucuk yapımıdır::))
Ben hazır sucuk yemiyorum yıllardır yemem yani. Bu esnada bir çok kişiye de sucuk yapmayı öğrettim. Blogumda yapmış olduğum yayın ve verdiğim tarif yıl boyunca ziyaret alır.
Linklerini vereyim.
http://bengittim.blogspot.com/2008/12/sadece-sucuk-yazsam-yetmezki.html

 http://bengittim.blogspot.com/2009/12/sucuk-severmisiniz.html

Bu yıl bu işte bir yenileme daha yaptık, artık sucukları bağırsağa doldurmuyoruz.
Karılan sucuklar porsiyonlar olarak ayarlanıp buzluğa atılıyor, istediğiniz zaman çıkartıp pişirip yiyebilirsiniz.
 Sucuk desek olmaz bu sucuk içi veya iç sucuk, oldu.

Poşetleyip buzluğa attık. Hayırlısıyla bu yıl sucuk ve kavurma işinden ucuz sıyırdık::))
 Bayram bitti cumartesi Darıcadaki arılara gidecektim, kalfaya dedim gel körükçü lazım, eski günlere bir dön, dediki ben gelirsem trafikte mahvolurum, sen gel, İstanbul'da gezelim::))
Darıcaya gitsem çalışmam lazım tercihimi gezmeden yana kullandım....
Abim benim tipe bakın, bilmeyen gariban sanır::))
Hiç doktora benzer tip var mı?
Neyse öncelikle lazım olan malzemeler temin edildi, benim krem tartarım yoktu, iki kutu aldım. Bereket kimye diye bir yer bulduk, zaten bu işin fazla firması yok, daha önce balmumcu kimyadan alıyorduk. Biz oralarda oyalanırken Çınarcıktan bir arıcı geldi oksalik asit alıyordu tarif sordu, firma cevap veremedi bize sordular bizde gerekli açıklama ve tarifleri verdik forumdan bakın dedik.



Bereket kimya organik asitleri kargoyla yolluyormuş, tüm ürünlerin satışının yapıldığı bir siteleri var.
Organik asitleri bu linkten alabilirsiniz.
http://www.oksilab.com/?Bereket
 Daha sonra cam ürünler lazımdı onlara bir göz attık. Cam pipet ve ince cam borular bulduk bazı işler için değişik ekipmanlara ihtiyacım var, kafamızdakilere uyacak mı bakacağız.
 Daha önce böyle pipet bulamamıştık.

Uzun cam borulardan aldık.
 Daha sonra bir mikroskopcuya  gittik. Süni dölleme işinin boyutlarını ekip içinde genişleteceğiz.
 Bazı yeni çalışmalarımız olacak, bu mikroskop suni dölleme için yeterli, 20 kat büyütülerek uygulama yapılıyor mikroskopumuz, 20x40 lık stero.(20 ve 40 kat)
Mikroskop, 20x40 lık stero

20x40 Stero mikroskop.Ana arı yapay döleme de kullanılacak.
 Bunca işin üstüne salep içtik, salep içmek bizim anılarımızı canlandırır ve salep denildiğinde acayip keyif alıyoruz::))
Kışa bize salep ikram edecek biri var::))
 Aç aç doktor kontrolünde gezdiğimiz yeter be diyerek kendimizi doyuracak bir yer bulduk. Yemek nasılda insanı güzelleştiriyor bir bakın::)))
 Sonrasında yemek üstüne tatlı yiyeceğimiz tuttu. Ben böyle tatlıcı görmedim, yav içeride üç sıra para ödemesi yapılıyor kuyruk.
Hayret etmemek imkansız, porsiyon ve kilo ile tatlı satılıyor oturmaya yer yok, paket yapılan yerde gene kuyruk.Güllü oğulları çokmuş hepsi akraba, burası farklıymış şubeleri yok.
Karaköy Güllüoğlu
Tatlıcıya hayran kalmamak elde değildi, acayip müşteri potansiyeli var.
Sağ olsun Muhteşem abi paketlerde yaptırmış:))
Afiyetle götürdük evdekilerle....
Güzel bir gün geride kaldı, kara köy iskelesinden Kadıköy sahiline geçiyoruz. Resmin solunda Sultan Ahmet camisi, sağ tarafta ise Ayasofya...


Tatil bitti sadece pazar günümüz kaldı.
Pazar gününü Darıcadaki arılarımıza ayırdım, sıradan yavru ve stok kontrolü yapıldı.
Resimdeki arıya bu yavruyu 8 gün öncesi ben vermiştim, büyük ihtimal Kafkas olması lazım, çünkü iki çıta arasında arısı kalmıştı, Gürcistan'dan gelmiş bir ana arıydı, bu gidişle bahara çıkması zor bende geçen hafta iki çıta arasında arısı olan arıya sarabileceği yavru vermiştim. Toplamda bir çıta ful arısı ancak vardır.
Diğer kovanlarda 2-3-4 çıta yavru vardı, hala yavru faaliyeti devam ediyor. 3 Eylülde böldüğüm Dr.İsmail abinin arılarından yeni video çekimleri yaptık, bir önceki videoları hala dururken yenileri çekildi. Bana kalırsa kışın bu arılar gelişecek, iki kovanda 3 çıtada yavru faaliyeti var, 3 çer çıta bölmüştüm şu an 4 çıta ful arılı, hep birlikte sonuçları göreceğiz, bahara kadar video yayını yapmayı planlıyorum, önümüzdeki iki paylaşımım videoları henüz yayına konulmadı....
Geçmişte, kütük, karakovan ve damacana kışın gelişmişti, aynı işlemleri kovanda deneyeceğim....
İnvert şurup ile zehirlemeye devam...

Öğlen 2 gibi işlerim bitti. Gebze'ye geldim yorulmuşum az uzandım, sonra Zaim abiyi aradım neredesin ve ne yapıyorsun köydeyim dedi. Çilekleri ekiyorum yarında bitmez, kimse yok mu dedim yalnızım dedi, kalkıp çocuklarla ovacık köyüne gittik.

Zaim abim bayramda arılarla bayramlaşmıştı, arılarda yavru bayramda devam ediyordu, şimdilerde bloke çalışmalarımız var.

Zaim abinin kütük, başından geçmeyen kalmadı, yazın etrafındaki eşek arılarını öldüreceğim diye uğraşanlar sayesinde içerideki petekleri kırılıp dökülmüş, yeniden toparlanmaya çalışıyor...
Ovacık köyüne vardığımızda Zaim abi çilek ekilecek deliklerdeki otları temizliyordu. Bende yardım ettim ot işi bitti. Az bir ekilecek çilek kaldı, seneye çilek sektöründe Zaim bey parayı kıracağım diyor::))
Bu çalışmayla biraz sektörde zor tutunur, çilek ekerken altına da bir minder almış böyle çalışmamı olur beya::)))

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Şu anda ben o mikroskobu alan arkadaşı düşünüyorum da gülüyorum. Ama önümüzdeki senenin gündemde ön sırada olacak olan arkadaş o olacak. İstanbul gezmemiz iyiydi kurtlarımızı döktük. Sen tam önümüze düşe ihtiyarı atlamışın :) yaw dedim dr olduğumu bu halimle nasıl anladı :)) neyseki adamcağıza bişey olmadı. Adapazarına arı götürenleri geçmişde çok gördük sen gidipde napacan zıplatma garipleri :)Zaim abi balkonu benimkiyle yarıştırır olmuş söyle boşa uğraşmasın geçilmem :)) Sağlıcakla kal.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi o mikroskopu alan arkadaş senin yorum geldiğinde telefondaydı::))
Bu nasıl pipet deyip duruyordu, mahçup filan olmuş::))
Çektiği acılar sayesinde atları geçeceği kesin::)))
İstanbul gezisi iyi oldu çoktan beri bir araya gelememiştik, dünde Saim abi Gebzeye geldi yap bir organizasyon deyip duruyordu.
Önümüze düşen adamın doktorluk işi yokdu, benim ilk yardımcı olduğumu anlayıp zaten benim önüme düşmüştü beya...
Abi Adapazarındaki yer bana olmasa bile başka arkadaşlarımıza lazım olabilir kenarda dursun beya..
Zaim abi acil mideyi adli tatil etmeli, gerçi bu sıralar bir kaç kiloda ben almışım, koşuşturma bitince stok başlamış::((

Sağlıcakla kal.

evangelos naxios dedi ki...

Herkes aricilar arkadaslar ve Ilhami,iyi Kurban bayrami !!!

Mirili dedi ki...

Üzümler, sucuklar, gezintiler bir harika İnşallah bayramlar hep böyle güzel geçer.