28.07.2016

RAHATSIZLIK MI? NE DEMEK...

Hocam kusura bakmayın rahatsız ediyorum öncelikle kendimi tanıtayım.ismim ..........da bilgisayar işi yapıyorum amatör olarakta bir yıldır arı ile uğraşıyorum internet ve bloktaki yazılarınızın çoğunu okudum .sizden bir bilgi almak istiyorum vaktiniz olunca kısaca bilgilendirirseniz sevinirim. Bir kovan güçlü arım var bu bahar iki adet bölme yaptım yeniden güçlendirdim şu anda kat attım üst kat çıtaları koydum ama tam doldurmadı.temmuz 15 de bu güçlü kovanı tamamen bölüp anasınıda öldürüp yeni ana vereceğim çünki baya bi hırçın ırk . sormak istediğimse maddeler halinde yazayım cevaplamanız kolay olsun sizide fazla rahatsız etmiş olmayım 

 1- Bu kovanı komple bir ballı bir yavrulu bir kabarmış yada ham petek olarak o tarihte bölsem kışa yetişirmi süreklide şurup vermek kaydıyla. 

2- Esas ana arıyı öldürüp komple 3 er çıta böldüğüm için arılıktan dışarı uzağa götürmem gerekirmi yoksa aynı arılkta (ki 2500 metre kare bir alan) diğer ucuna koysam olurmu.

 3- Bölme yaparken tarlacılar ana arıya sıkıntı olacağı için ve aynı arılıkta geri kendi kovanına dönme gayretine gireceği için bölme yaparken çıtaları hafif silkeleyip tarlacıları ana arısını değişeceğim ana kovanda bıraksam yada böldüğüm kovandaki tarlacılar rahatca eski kovanına gidip çalışsa daha iyi olmazmı.çünki bunlar engelleme yapılsa bile birkaç gün sonra gidip orada öldürülüyorlar ve bölme kovandada yavru arılar daha çok işe yarıyor hem telef olmazlar hemde ana kovanda bi işe yaramış olurlar ölmeden. 

4- İlk bölmede zayıf böleceğim için, arı nüfusu az olacağından ve kovanın çoğu boş kalacağından dolayı petekleri kovan ortasına deliğe denk gelecek gibi koysam ve iki tarafınada birkaç çerçeve çoğalana kadar strafor koyup daraltsam iyi olurmu malum temmuz 15 de yapacağım ve havada sıcak olacak 

5- Bu bahar aldığım bölmeler 9 ar çıta oldu ana yüksüğü koyup bölmüştüm bunlardanda ikişer çıta alıp bölsem çok aç gözlülük yapıp o kovanları zayıflatmış olurmuyum yoksa tekrar güçlenip kışa kadar hazır hle gelirlermi. Şunuda belirtmek isterim bu sene bal falan beklentim yok kovan çoğaltmaya ve seneye hazırlık tek amacım.


 6- Ana arı kabulünde anaya ve kovana gül suyu sıkmak kabulü kolaylaştır diyorlar sizcede öylemidir yoksa ana arının kendi kokusunu yok edeceğinden yanlışmı yapmış olurum Şimdiden teşekkür ederim hocam forumlarda ve sayfadan sormadım çünki bu kadar soru ile insanlarıda meşkul etmek istemedim cevaplarsanız sevinirim.meşkul ettiğim içinde kusuruma bakmayım iyi çalışmalar bereketli sezonlar dilerim.

Gelen sorulardan en uzunu idi.
Soruların cevapları genelde forumda, blokta ve videolarım da vardır.
Bu tür soru soranları genelde engelliyorum, mail adresinden geliyorsa maili spam olarak işaretliyorum bir daha bana mesajı gelmiyor.
Facede ise engelliyorum sayfaya giremiyor.
Bu vatandaşı da engelledim gitti, rahatlamıştır, birde  kusura bakmayın demiş, siz kusura bakmayın...

Face arıbakanı sayfamda 6500 civarı kişi var.
Yotupta 2300 civarı abenem olmuş.
Face sayfamdaki liste 2500 üzeri.

Bunca kişiye meram anlatılır mı?


2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

"abene" de ne oluyorki :(

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ne biliyim sayın hocam abene sayısı bu kadar yazıyor, yutup.
:)
Başka abone olacak adam bulamadılar demek ki :(