1.08.2016

ARICILIK VE TEMMUZ AYI GERİDE KALDI...

 Her zaman olduğu gibi gene yoğun bir hafta sonu geçirdik.
Cumartesi günü Gürol abim aradı, benim ana arıları hazırla geliyorum...
Yanında arkadaşı Kemal vardı, Kemal abinin de bir kaç arısı varmış ilk defa maskesiz arılı çıta tuttu :)
 Gelmeleriyle gitmeleri bir oldu desem yeridir.
 Gürol abinin olayları anlatış tarzı çok içten, dinlerken anlatılanları yaşarsınız. Bir ara arılığına ayı dadanmıştı, ayı ile anlaşmışlar bir daha gelmiyormuş :)
 Cumartesi ve pazar acayip sıcaktı, sadece ikram olarak soda ve su aldılar...
 Ana arı kutuları toparlanmaya yavaş yavaş kutular birleşmeye ve bu yıllık sahadan çekilmeye başladılar.
Bazı kutularda eksik çıta olunca arılar yaramazlık yapıyorlar.
Hazır ana arıların bir taraftan kanadını kesiyorum terk etmesin diye.
Bu günlerde çok sıcak ve kurak bir dönemden geçiyoruz.

 Kutunun birinde tohumladığımız sorunlu bir ana arı vardı, meme verdim hem ana arı duruyor, hemde yeni ana çıkmış, terk etmesin diye onunda kanatların ucundan aldım, gelin kaynana misali iyi geçiniyorlar.
 İlginç görüntülerden birisi, aynı karede çok iki ana arı görmüşüzdür ama bu kadar birbirine yakın duran, şimdiye kadar ben görememiştim.
Bu görüntünün videosunu da aldım.
 Gene bir eksik çıtalı kutu, boşluk tamamen petekle doldurulmuş :(
 Cumartesi sözü kesilen kızların uyutulma işlemleri vardı. Mevsim olarak bu işler oldukça zor ama bir sürü erkek üreten kovanın olursa mutlaka çok olmasa bile damızlık erkek oluyor.
 Bizim biraderlerden Ramazan Türk, av sezonu yaklaşıyor ve atış talimine geliyor. Gelirken yiyecek bir şeyler al, mangal yakması bizden, birde mangal ile uğraşma...
 Kısa süreli bir kampanya başlattım siz malzemenizi alın mangal yakması bizden...
 Av sezonu başlamadan fişek ayarları yapılıyor benim yeni tüfeğin (baikal mp 155, 89mm) gurupmanı sezon açılmadan tutturmak lazım.
Ramazan fişekleri kendisi dlduruyor, boş fişekler atışlardan toplanıyor. Çuval çuval boş kovan beleş :)
 Barut, kapsül ve saçmalarımız. Fişeklerde barut ve kapsül çeşitleri atışları çok etkiliyor. Üç çeşit kapsül var, hızlı orta ve yavaş yanma sağlıyor, hızlı yanma sağlayan kapsüller şiddetli patlama olmasına neden oluyor.
 Atış alanından toplanan tapalar, biraz geriden bir bant sararsanız sıfır sürenle hiç bir farkı kalmıyor.
Fişek doldurmak için raftaki alete ihtiyacınız var, eski fişekleri kalibre ediyor, sanki sıfır fişek atıyorsunuz...
 En güzel sonuçlar Makina Kimyanın barutlarından alındı.
 Bizim birader iyi antrenman yaptı sezon boyu av kaçırmaz.
Ayrıca tüfeğimin gurupmanı çok beğenildi.
 Taptığım aşılarda nedendir bilinmez hemen meyve veriyor, dut aşılarından birisi meyvesiyle birlikte sahne almış :)
 Yabanı armutları vakit buldukça aşılıyorum...
 Aşılar nazik kuşlar konmasın diye çalı bağlıyorum konacak yer kalmıyor.
 Pazar günü nikah işlemlerine ayrılmıştı ama gün boyu elektrikler kesikti. Genelde öğleden sonra gelirdi ama akşam 19:00 oldu hala elektrik yok.
Sonradan aklıma geldi bende invektör var, arabadan 220 alayım diye hazırlığımı yaptım, çobanın 50 metrelik kablosu vardı, onu istedim, arabadan kulübeye kadar elektriği çektim, acaba elektrik geldi mi?
Düğmeye bastım lamba yandı :((
 A Lisanslı kızları baş göz ettik.
Bazıları bire bir, kırşahin kopyaları olacak inşallah, bir sezon önce gelen B lisanslı erkekleri, A lisanslı kızlara verdim.
 Elektrik olsaydı hepsi biterdi çok gel oldu gece gece erkek kovanını açıp erkek toplayacaksın, sonra onların sütlerini alacaksın, daha sonrada kızlara vereceksin dedim kalan dört tane ertesi günü halledilsin.
Bizde gündüz boş kalan zamanlarımızda ana arı kutularını elden geçirdik yatmak yok...
İşler bitti bitmez, bu arada arkadaşlarımız Trakyadaki arıları getirmeye gitmişlerdi. Gece 23:00 hala yükleme devam ediyordu, ben sizden haber bekliyorum diye mesaj attım, İstanbul köprüsüne gelince arayın.
Akşamdan amca oğluna demiştim kamyonu alacağım diye abi bende geleyim dedi, gece 3:30 da aradım ses seda yok gidip kamyonu aldım buluşma noktasında bekledim.
 Arılar geldi, bu resmi 4:15 de almışım.
Aktarma başladı, kaçan kaçana...
Ne oldu arı çıkıyor dediler ben çıktım yukarıya dayan oğlum Ali, maskede yok.
Plastik altlıklı kovanlarımın birisinin altına  bir parça gelmiş, kovan tabanı parçalanmış :(
Bizim kovanların altıda havalandırma açık, diğer kaçaklarda bu altlıklara tünemiş...
Maskesiz arılar benim araca alındı.
İndirme noktasında maskeyi giyindim, İlhami abinin oğluna baktım elinde eldiven var, Gökhan ver şunları bana.
İlhami abinin kardeşide bayağı bir iğne yedi.
Maske giyinmekle iğneden kurtulamıyorsun, ayaklarım yanıyor.
Kovanları açıp, üzerimdeki arıları temizleyip maskeyi ve eldivenleri çıkardığımda saat 5:47 imiş.
Arabayı depoya bırakıp, eve geldiğimde sabah 7 olmuş, duş mu alsam az uyusam mı, en iyisi uyu, kalkınca duş al deyip yattım bir saat sonra kalkıp duş aldım. Saat 8:30da belediyede iş başı yaptım. Hala her tarafım yanıyor...
Bu arada mesajlar gelmeye devam ediyor, benim anaları yolladın mı, damızlıklar yola çıktımı.
Ana arı işi son demlerini yaşıyor, damızlık işini bir kaç teslimatım var teslim edip damızlık işini kapatıyorum yeni siparişler 2017 deteslim edilecek ve kıştan çıkmış damızlıklar olacaklar.

Bir önceki paylaşımda soru soranlardan bıktım dedim, bu tür kişileri engelliyorum. Bazıları arıcılığa bu şekildemi katkı yapıyorsun diyenler oldu tabi onlarda engelledi.

İnsanlar sadece kendilerini düşünmekte, dinimizin ilk emri oku değil mi. Neden okumayıp soru üstüne soru soruluyor.
Civarımda 10 bin civarı kişi ekli veya takipçi, birisinin sorusunu cevapla yeni sorular sıraya giriyor. Biz kimsenin uşağı değiliz, kimseye de cevap vermek zorunluluğumuz yok. Yaptıklarımızı paylaşıyoruz, yüzlerce videomuz var, binlerce resim, yüzlerce yazımız, blokta, forumda ekli, derdi olan okuyacak...

2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam :===)
Şimdi diyeceksinki bu ifade de ne oluyoru:)
Ne olacak iğne yemene gülüyorum nasıl üzüldüm bilemezsin:))
Hiç demiyorsun beleşe ayçiçeğine arı yolladım adamcağız (senin ustan) götürdü orada baktı sonra ayağına getirdi... İnsan oğlu işte hep kendine yontar iğne yemişmiş:)) o kadarda olsun...
Kutularını birleştirmeye başlamanda iyi olmuş bak geçen senede yapmıştın aynısını bu sene arı alacam derdin olmadı:))
Millete de soru soruyorlar diye fırça atıp durma. Ver bana ustalık belgemi ve hatta ilan et artık usta bu adamdır sorularınızı ona sorun de:)) bak ben gık çıkarırmıyım:)) yazık millete bilgini saklamayacan anlatacan herkese:))
Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Sevgili hocam :(((
Doğru dersin beya...
İnsanlar her işin olumsuz yönünü görür, bardağın bütününe bakamadık, en önemlisi senden iğne yemedik bunada şükür :)

Millet,i sana yönlendirirsem görürsün, ortalma 10 kişi, bir kişiye merhaba derse bunu karşıdakiler düşünemiyor.

Bilgisini saklayanlar utansın, bu arıcı milleti hala f1 nedir damızlık nedir bu çağda bilmiyor, bunları biz cahil bırakmadık.

Sağlıcakla kal.