23.01.2017

ARICILIK 2017, OKSALİK ASİT DAMLATMA UYGULAMASI

 Okasilik asit.
Bilal ile yılbaşından önce anlaşmıştık oksalik asit yapacaktık, kısmet bu haftaya denk geldi.
Bilalin arkadaşı kimyacı ondan oksalik asit istemiş, aldığı oksalik asidin açıklaması olmayınca güvenemeyip bir önceki yayında balmumcu kimyanın resimlerini yayınlamıştım, hemen orayı aramış bana bir kilo oksalik asit, bir kiloda krem tartar gönderin ertesi gün teslim ettiler abi dedi :)
Güvenemediği oksalik asidi ben aldım, efendim her oksalik asit bir değilmişte falan filan diyenler var, genelde bunu ilaçcılar yapıyor, karşısındakini şüpheye düşürüp ilaç satabilmek için.

Daha önceden büyük bir şırınga al demiştim, 60 lık şırınga almış.
 50 kovanlık malzeme hazırladık. 35 Gram oksalik asit, 200 gram şeker.
 Asit ve şekeri pet şişeye doldurduk.
 Üzerini bir litre olacak şekilde ılık suyla doldurduk.

 Oksalik asit solüsyonumuz hazır. Daha detaylı anlatım alt linkte vardır.
http://bengittim.blogspot.com.tr/2011/01/oksalik-asit-damlatma-ve-varroa.html

Bilalin arın maşallahı var, bir iki zayıf kovanı var gerisi güzel.
 Oksalik asit mücadelesi bitti ve solüsyon arttı.
Recep abi diyorki bende yapacaktım ama Bilalin arıları ölmezse  :)
Sonra o kadar beklemiyeyim, benim arılarada yapalım dedi, kendisini kırmadım.
Recep abinin arıları çok zayıf bitme noktasında hala kovanların içinde kek var. Bu yıl bölgemizde soğuklar erken bastırdı, keki arı nasıl alacak, sulandırması lazım, suya giden dönmemiş ve bunca kovandan 3 tanesi sağlam. Gerisi inşallah bahara çıkar.
 Recep abinin 5 yıldır arısı varmış, Bilal sonradan başladı bizi geçti diyor. Herkesin ağzına bakma dedim seneye kışın kek verme bakalım nasıl olacak, inşallah beni dinler, dinlemez ise kendisi bilir. Durum ortada.
7-8 Tane video çekmişiz, parça parça yayınlayacağım, en son hepsini birleştirip yutuba atarım.
 İş bitti, geçiyoruz kokoreççiye, keçi kokoreci :)
Bilalin bacanağı Necdet, bunda arı çok, o kendisi bir gün sonra damlatma yapacak.
 Bilal mutlu, arıların bahara çıkmasını dört gözle bekliyor.
Bizde arada götürüyouz, Necdet ustayla.
 Hafta içi gözlerden doktora gittim 53 bin bakımına girdik yani, aynı doktor yakın için 2012 yılında bir numara gözlük vermişti, hiç kullanmadım, şimdi 1.25 verdi gözlerin hala süper diyor.
Uzakta ise hafiften miyop başlanğıcı var dedi. Sol göz ile sağ göz uzak mesafede aynı netlikte göstermiyor. Artık gözlüklere alışacağız kaçış yok gibi. Sanki gözlük baş dönmesi yapıyor yada bana öyle geliyor.
 Bu haftanın magazin bölümüne gelir isek, hafta içi biraderim Ramazan ziyafet verdi.
Menü sırf av etinden.Keklik tavşan çulluk.
 Tavşan etinden sulu köfte...
 Yusuf Şimşak ve Muhteşem beyide davet ettim ama gelip giden olmadı, akşam evden izin alma herkese göre iş değil :)
Laf ile herkes taş fırın erkeği :)
Arap aşına Bilal bayıldı bir daha ne zaman yapılacak diye sormakta :)
 Yaklaşık 20 kişi ziyafete katıldık.
 Gerçi doğru dürüst resim çekende olmamış.
Bizide ziyafet bittikten sonra çekmişler.
Drahtar yavrularımız 2 aylık oldular, üç tanesini Gebzeye aldık.

Aile büyüdü ve ek kafes yapıldı :)
Yavrular kafeste :)
 Pazar günü av ekibi iş başındaydı, bir kaç layt dışında eksik yok.
 Gezdiğim,iz bölgedeki taş ocağının manzarası. Herhalde dünyanın dibini bulmaya çalışıyorlar...
 Koca yemişler hala çiçek açmaya doymadılar o kadrda kışta çiçek vermeye devam ediyorlar.

Hafta içi o kadar zengin menü olur ise hafta sonu böyle olur.
Bu hafta yiyecek sadece ekmek aldık, avladığımız bir şeyler mutlaka olur onları pişiririz demiştik havamızı aldık.
Menüde sadece ekmek vardı kızartınca süper gitti.
Bir kuru soğan az peynir olsaydı dahada süper olacaktı...

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam,
Hafta sonu güzel gezmişin ben beceremedim.
Göya arılarıma gittim elde var sıfırla döndüm hayırlısı.
Ramazan kardeşinin evine 20 kişi gitmişiniz anladıkta incir ağacının resmini göremedik. Allah Ramazanada her şeyin hayırlısını virsin:)
Gözlüklerini güle güle kullan ama ne o öyle renkli felan yumuşak plastiktenmi ne:))
Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Sevgili hocam, hafta sonu güzel geçti.
Senin adına üzüldüm bu havada arıyla ne işin var gel bize takıl sürek avına katıl ete doy :)
Ramazan kendisi davet etti biz durup duruken baskın yapmadıkya :)
Gözlüklere alışmak biraz zaman alacak gibime geliyor, gözlükte ben renk filan göremedim, sen nereye baktın beya :)

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Cuma akşamı kapıya dayanacaktım ama sen Hocama dua et.Hocam ses çıkmayınca ben de rotayı yazlığa doğru kırdım.

Gerçi 20 kişi arasından çorba bulmakta da zorlanırdıkya neyse..::))

AV da kuru ekmeğe talim baya zor olmuştur bea..::))

Közün üstünde eti hayal ettiniz ama kuru ekmek işte ..::))

Bana soraydınız ben size avın iyi olmayacağını söylerdim.Çünkü gece çok şiddetli ayaz vardı.

Ayaz oldumu av çeker efem...::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Aleyküm selam Yusuf bey.

Cuma akşamı keşke gelseydiniz, son dakikada gelemeyenler oldu, yemek ve çorba bitmedi. Kalan yemekler ertesi günü bizim atölyede toplanıp yeniden yenildi.
Avda harbiden ekmek yanlız başına zor oldu, kuru soğan bile olsaydı bal gibi giderdi. Hava ayaz yaptıda ava gittiğimiz yer sahile çok yakın, daha nereye çekecek :)
Çok kuş kaçırdık, hiç yaklaştırmadı, köpekler yaklaşmadan çulluk uçup gitti, genede iki tane vurduk yedi kişiye 2 çulluk ne yapsın, onun için çulluklar çorba kotasına biradere gitti :))

Sağlıcakla kal.