5.04.2018

ARICILIK 2018, YENİ BİR SEZON BAŞLADI...

 2018 Yılına çıkan bölmelerde kontroller yapılıyor. Arılarla mümkün olduğunca uğraşmamaya çalışıyorum, işi Enes Emin yürütmeli...
Bunlar çok zayıf bölmelerdi bazıları bahara çıkamadı, bölme yapıldığında kendi haline bırakılmamalı. Bölme ana arı kabul ettiğinde bir çıta kapalı yavru verilirse gücü ikiye katlar. Güçlü arı size muhtaç olmaz, zayıf arı ise sürekli muhtaç durumda kalır...

 Olumsuzluklardan ders çıkartılmalı, yoksa aynı yerde dönülüp durulur, bu herkes için geçerli.
 Arıların ortasından yol geçince, arıların yolda kalanlarını taşıdık yeniden geri geldiklerinde yer açılması gerekiyordu.  Burası hafta sonu anamızı ağlattı. Cumartesi tırpan sallamaktan her tarafım tutulmuş, pazar günü bu işlerden anlayan biladeri götürdüm, ben ara işleri yaptım, ellerim içi bile sızlıyordu...
Her taraf diken çiziği, bir çok yerde diken var, hafta sonu yeniden geliyor hala ellerim tam kapanmıyor :)
 Güzel temizlik oldu açtığımız yere rahat 100 arı sığar. Ters düz sıra çift sıra dizersem doğu batı,200 arı alır diye tahmin ediyorum. Yerleşimde dar alan varsa benim için arının bakacağı yön önemli değil, şu an bile kuzeye, güney doğu ve batıya bakan kovanlar var arılıkta.
Arazi işlerine gittiğimizde bazen ilginç resimler görüyorum. Ağaca o tohum nasıl geldi bilmem...
Şimdilik ballı babanın keyfi yerinde, çiçek açtığına göre görevini yerine getirmiş, bir ayağı toprakta dedikleri bu olsa gerek :)
 Geçen yıl Darıcadaki bahçeye can eriği aşılamıştım yazın ortasında, yapraklı kalemlerden. Birisi tutmuş birisi tutmamış. Tutan aşı durgun kalmış ve bu bahar filizlenmiş, bantını çözdüm.
 Arılıkta çobanın tavuklar gizli iş yapıyorlar, bir yuva buldum 22 yumurta çıktı. Yumurtaları kanun namına el koyup aldık, yuymurta bulanındır :)
 Bir başka yuvada 4 yumurta vardı :)
 Geçen sene aldığım pembe domates tohumlarını hafta sonu toprakla buluşturdum.
 Buda yürek domates tohumu.
Bir yerdende Bulgaristandan gelmiş pembe domates tohumu aldım.
 Kavun karpuz çekirdeklerini torf denilen hazır malzeme kullanarak ektim.
Hafta sonu kısmetse Alanyadaki arılarımızı almaya gidiyorum.
Giderken bir sürü hem iş hemde şurayada uğrayalım dedik...
Bazı damızlıkları gönderememiştik, yol güzergahındaki damızlıkları bırakalım dedik. Damızlıklardan birisi İzmire gidecekti, İzmirdeki müşterimizin Konya'da arılığı varmış, o zaman damızlığı Konya'ya bırakalım dedik kabul etti.
Mustafa Doğanın Kardeşi, Murat bizden Drahtar yavru istemişlerdi, yavru işi olmadı ama kendimize hazırladığımız yavruyu verelim dedik, babide Akşehir'e gidiyor. Konya'dan Mersine oradan Aydıncık ve Alanya'ya gidilecek, yoğun bir hafta sonu gene beni bekliyor.
Alanyadaki arılarımızda erkekler tosun gibi gezmeye başlamışlar, son gelen resim, erkekler doğmaya başlamış bizde ana arı üretimine başlayabiliriz demektir. Zaten bu hafta larva transferleri başladı, anasız bölmeler yapılmaya başlandı.
Her şeyin hayırlısı olur inşallah....

Hiç yorum yok: