16.07.2018

ARICILIK GEZİLER VE KONTROLLER...

 Çoktan beri Zaim abi ile görüşememiştik. Bu hafta sonu aradım yazlıktayım sofra ortada yetiş dedi :)
Bende hemen yetiştim, yemekten sonra arıları kontrol ettik sırlanan balları aldık, üst resim boş çıta verilmişti arı petek örüp bal koymuş.
 Zaim abim balı gördümü mutlu olur.
 Yada bal bazı kişileri aşırı mutlu ediyor. Görüntüler süperdi.
 Damızlık üretimi için en zor işlerden birisi erkek üretimi ve bu erkeklerin korunması. Erkekleri üretmek ayrı dert bunları diğerlerine karıştırmadan ayrı tutmaz ayrı iş, özel kovanda uzun süre tutarsanız hepsi içeride ölür. Akşam üzerleri erkek arı uçuşunun olmadığı zaman, dışkılama uçuşuna bırakıyoruz.
 Erkekleri elimizde uzun süre tutamadığımız gibi spermleride bekletme süresi kısa idi. Son edindiğimiz bilgiler çok önemli 18 derece sabit ısıda 30 ila 45 gün sperm bekletilebiliyor. Bu süre çok iyi, neden derseniz, bu gün sperm depolasam, sperm bozulana kadar iki tur ana arı yetiştiştirip tohumlamaya sokabiliyoruz.
Hafta sonu birz sperm depoladım.
 Sabah öektiğimiz spermleri akşam üzeri zamanı gelen ana arılarda kullandım.
 Damızlık ana arıları tohumlayıp bölmelerine verildi. Bu arada yavru kapayanları ruşetlere almak için bölmelere başladım.
 İstediğim erkek arılar olduktan sonra tohumlamaya devam edeceğim, şu an 5 ayrı kovanda erkek besliyorum bir çıta daha var onuda ayrı bir kovana almam gerekiyor.
 2015 Emmi bu zamanda bana 400 civarında erkek kapamış, bir çıta daha vereceğim bu çıtayı anasız kovana almam lazım.

Toplamda kapalı erkek sayısı 405 tane iki yüzde.
 Bana lisanslı damızlık temin eden hocamız sperm siparişi vermişti. Bu hafta başı sperm geldi. Hafta sonuna tohumlayacağımız ana artılar hazır olur, ilk tercihim lisanslı ana arının kızlarına kullanılacak, bir iki dozunu B lisanslı damızlığın kızlarına kullanabilirim.
 Dışı karton bir başka cam tüpün içine de sperm depoanan camı koymuşlar.
Dışarıdan ilk sperm bana geldi :))
 Acemi tavuk işine bakın yumurtayı bir türlü kartona sığdıramadık.
 Domatesler yakında olur bazıları ağarmaya başladı.
 Dikenli hıyarın tadına bakmaya başladık.
Sonradan ektiğim sivri biberler ürün verdi, aşağıdaki biberler uyuyor acayip nazlı acı biberlerim var daha gelişmeye çalışıyorlar.
Bu nasıl bier bilmem üç ayda geldiği nokta...
 Pazar günü hedefimiz Trakya. Gündüzlü'de Remzi abiye misafir olduk, acayip yardım sever birisi gece yarısı arabamız askıda kalmıştı geçen yıl kalkıp geldi.
Aynı zamanda arıcılıkta yapıyor 50-60 kovanı varmış, sakin arı istiyor. Yanımızda götürdüğümüz anaları böldüğümüz kovanlara verdik. Sabah sabah çay ilaç gibi geldi. Gece 4:30 da evden çıkmıştık.
 Traktör son model, fiyatı dudak uçuklatıyor, 500 binliranın üstünde.95.000 avroymuş...
 Kanola tohumunu bile tek tek ekebilen tohum makinası...
 Remzi abinin  arılar.
 Böldüğümüz arıya hemen notunu yazıyor arıcılıkta notlar kayıtlar çok önemli.
 Sonra bizim arılığa geçtik, çay hazırlanmış kavaltı hazırdı birde burada yumulduk, sağ olsun Sayim abi 14 gündür arıların yanındaydı.
 Saim abiyide kontrollerden sonra alıp Gebze'ye getirdik.
 Traktörlerin çok özelliği var bu gidişle git şu tarlayı sür diyeceler diye espiri yapmıştım Remzi abi dediki traktöre tarlanın konumunu yükle kendisi sürüyormuş, hemde sürücüsüz :)
 Arılarımızın bitişindeki ayçiçekleri yeni açıyor.
 Hemen yan tarafta daha açmayanlar var.
 Civarda açıp geçmek üzere ayçiçek tarlalarıda var. Sürekli yağış olduğundan bal geliri çok düşük ve arıların nüfusu azalmış.
 Arılarımızın yanındaki havuzlu çeşme.
 Ayçiçeklerin açmasıyla geçmesi bir oluyor, eski ayçiçekler yok.
 Dönüşte Muhteşem abiye uğradık, giderken evinin tepedeki resmini çekmiştik, ekmek bu tepenin ardında diyede paylaştım.
 Hocam bizi boş tabakla karşıladı...
Muhteşem abimle bayağı görüşmemiz uzamıştı, hiç değişmemiş bildiğimiz pinti hoca işte :)
Sağ olsun, herkese dost diyemiyorsun en önemli dostlarım arasındadır...
Hocam, ufak bir bocalamadan sonra işi toparladı :)
 Bilal Kabak ve yağcılar köyünden Saim abi.
 Biz ekmek peşindeydik, sofraya bakın bazıları mundar desedesüper gitti.
Doktor kontrolünde beslenme böyle yapılır :)

1 yorum:

Şükrü KOCA dedi ki...

Ali Abi siz ve Muhteşem Abinin paylaşımlarını her hafta takip ediyorum. Sizlerle hiç yüz yüze görüşmesem de bana çok yakın bir dost gibi geliyorsunuz. Kabul ederseniz bir dostunuz da Isparta' da var. Selametle kalın