2.09.2019

ARICILIK EYLÜL AYINA GİRDİK...

 Arıcılıkta bazen öğrendiğiniz şeyler başınıza iş açıyor, bu sperm depolamayı öğrendik iş bitmiyor. Normalde bu vaktte nerede erkek bulup tohumlama yapacaktık.
Son tohumlanan ana arıların genelde bir hafta sonra yumurta kontrolünü yaparım.
Bir ay öncesi Mücahitinde katıldığı tohumlamada yaklaşık 34 tane ana arı tohumlamıştık, aradan geçen süre bir ayı geçti 6 tane ana arı yaşıyor hala yumurta atmıyorlar hafta sonu onları yeniden bir bayılttım bakalım ne olacak.

 Damızlıkları bölmelere alırken birer çıta arı bölüyorum bu kovanında anasını almışım. Damızlık erkek çıtası vardı erkekler sökülmüş bende bölmedeki anayı öldürdüm. Erkeklerden 8 doz yedek sperm çektim. Birde sloven damızlıktan son larva transferi yapıldı, bu sonların sonu gelmedi inşallah son sperm slovenlere verilecek ve sezon kapanacak.
Taze spem yeniden dolaba atıldı.
 Spem toplarken erkekler tül torbada kucağımda olur. İlk zamanlarda dolap yapmıştık bu torba işi daha kolay ve zaman kaybı çok az oluyor.
 Bekletilmiş spermleri kullanmaya devam ediyorum.
 Bakamadığımız kutu dalak atmış, arıyı ruşete almam lazım.
 Sakar ana arı kabul edilmiş ve yoluna devam ediyor.
Hafta sonu acayip yürüdük selpak bez kağıt havlu, zaten türkçe kıt birde bezin kağıdı olurmu bilmem öyle yazıyor. Migrosta var dediler en yakındakine gittik yok, oradan çarşıya ordada yok, oradan küçük karfur varmış oraya vardık oradada yok, oradan Gebze senterde migrosa gittik 6 paket varmış 4 tanesini aldım ama akşam akşam 6-7 km yol yürüdük. Yapacağımız karışım bu kagıt havluya emdirilecek.
Bitkisel gliserin yediğimiz birçok şeyin içinde var. Tatlı ama şeker değil.
 Aldığımız selpakları yarıdan kestik, acayipte para birisi 21 lira filan. Fiyatlarda iniş çıkış varmış bazı kişiler biz 15 liradan aldık dediler.
Gliserin ve oksalik asit ile varroa mücadelesi yaklaşık iki senedir var, daha önce asitler ile ugraştık bayağı sorunlar yaşadık ve oksalik asit damlatma harici asitler ile ilgilenmiyordum. Amerikada arıcılık yapan Fatih Uzuner bu konuda yapılan çalışmaları aktarıyor. Daha önceki videosunda 360 gr oksalik asit vardı son güncellenen bilgilerde asit miktarı 500 gr oldu. Bende uygulamaya karar verdim malzemeleri hazırladık ve yapımına başlayacağız.
 Paslanmaz ediğim malzeme hemem karadı demekki krom değilmiş.
Bu işi yaparken ya borcam olacak yada krom malzeme olmalı yoksa oksalik asit başka metalleri aşındırıyor alt resme bakın ne olduğunu göreceksiniz.
İşlemden sonra kabın hali.
 Malzemeler 250 ml su,500 gr oksalik asit, 500 ml gliserin ve kağıt bez havlu olacak.
Kaynamayan sıcak suyu kaba koyuyoruz oksalik asidi içine boşaltıyoruz ve tüpü hafif yakıp karıştırmaya başlıyoruz karıştırıken kolunuz yoruluyor oksalik zor eriyor suda ve su kanamamalı, oksalik asit eridiğinde tam erimiyor, kristaller azaldığında biz gliserini yavaş yavaş ilave ettik ve oksalik neredeyse erimeyen kalmamıştı.Sonra hazırladığımız kova içindeki poşetli havluya karışımı üzerine döküyoruz.
Bir gün bu şekilde açık vaziyette bekliyor. Ertesi gün hazırladığımız peçeteleri kovan çıtaları üzerine koyuyoruz. Arıların bu peçeteye temas etmesi gerekiyor sistemin çalışması için. Örtü altına konmamalı arılar üzerinden geçecek şekilde örtü yukarıda kalmalı, ben bunları hazırlarken aklıma peçete üzerine kek koymak geldi arıyı keke çekeceğim keki almak isteyen arıda peçeteye temas edecek ve sistemi işletmiş olacağım. Şu an 5 kovanda denemeye başladım, çekmeceleri temizledim ve sonuçları kısa kısa video çekeceğim ve videonun tamamını birden yayınlayacağım bu konuda video çektim. Bu işin orjinal videosu ise Fatih Uzuner beyin paylaşımıdır, benim yapmış olduğum çekim o videodan anladıklarım olacak ve uygulamamıda ekleyeceğim. Bu sistemde 6 hafta etkili olduğu söyleniyor.
Videonun aslı alt linkte ve son güncel halidir, daha önceki yayınlarda asit 360 gr dı.
Hazırladığımız kağıt havlu yeni bir poşete sarıp kenara koydum.
Kek almaya gelen arılar bu havluya temas edip gelecekler diyorum ama üst örtüdende çalışabilir beni atlatavbilirler. Bu akşam ilk sonuçlara bakacağım ne kadar etkili dökülen var mı?
Arıların büyük bölüm açlık sınırında beslemeya başladım. İnvert şurup kullanıyorum ve kendim yapıyorum. Yetişemediğime hazır şurupta alıyorum ama inverte göre pahalı. Bir tenekede 17 kilo şeker var,  ödenen paraya daha fazla şeker alınır. Daha önce bunları gene yazmıştım, aldığımız hazır şurupta 17 kilo şeker var gerisi su.
 Geçen hafta bulduğumuz hazineleri bu hafta kovanlara birer çıta dağıttım :)
 29 Çıta bal çıktı 4-5 teneke süzme bal var birisi ful, 10-15 kovada dalak ballar var onlara daha dokunmadım.
 Erzincan çiçek balı le arılarımızı besliyoruz :)
Bazı bölmelere bakamamışız dalak atmışlar. Büyük ruşete almak lazım.
 Elma sirkelerim olmaya başladı, sirke anası denilen şu üstteki jel. Bir sürü elma dökülüyordu, şunuda yapalım bunuda sirke yapalım derken sirke fabrikasına dönüştük...
 Hurma domateslerin lezzeti çok güzel şekerimsi bir tat var.


 Alıç aşısı yapmıştım tuttu, aylarca bekledi sonbaharda çiçek açmaya karar verdi :)
 Bu ağaca 2016 yılında aşı yapmıştım, yarma kalem aşısı. Parmak kadardı kalemler şimdi devasa incir oldu.
 Bayramda Osmaneli deki bahçenin sınırında bir elma vardı ondan kalem aldım ve aşıladım aşı tutmuş. Bu yılki sürgünlerden Ali Türk aşısı yapılabilir.
 Memleket armudunu geçen sene sonbaharda tuturmuştum bu yıl tutan kalemi kesip çoğaltmaya başladım.

Hafta sonu 25 tane F1 ana arı topladım. Bir kısmı Malatyada rahmetli olan Tuncay beyin yakınlarına gidecek. Kendisi Saf damızlık istemişti nasip olmadı yakınları F1 alalım dediler. Kutuların Büyük bölümünü sonlandırdım 100 civarında kutu kaldı bununda yarısından fazlası damızlık veya damızlıktan çıkan kutular, bir taraftan da yeni transfer yaptım onlara yeni kutu oluşturmak gerekiyor.

1 yorum:

HASAN dedi ki...

Mesela 3 çıta kalmış arıya ne kadar oksalik asit li havlu vermek lazım