6.09.2019

ARICILIK VE EYLÜL AYINA GİRDİK, İŞ ÇOK...

Uzun zamandır geleceğim diyen bir türlü kesinleşemeyen geliş son buldu :)
Kütahya Dumlupınar Üniversitesinden Prof.Dr. Güray Kaya bey 3 eylülde Gebze'ye geldi. Mesai bitene kadar sohbet ettik. Biraz sonrada İlhami abim geldi, uzun zamandır İlhami abide araziler arasındaydı.
İlhami abim resimleri artık selfi değneği ile çekiyor. Sohbet biter mi bitmez ama mesai bitimi arılığa gittik. Bir gün önce aldığım arı yemleri arabada duruyordu, fırsatın kazası olmaz hemen bagajı açtım bir teneke kucakladım arkadakilerde aynısını yapınca yemler inmiş oldu. İnvert yapıyorum ama işler sıkıştı 10 tene hazır yemde aldım, vakit bulursak invert, bulamazsam hazıra devam.
Bu sene İlhami abi iyi kaytardı, sezon bitti şimdi iş bitmiştir diye gelmiştir ama bizde iş biter mi:)
Kalifiye elemanlar yemleri kısa sürede taşıdılar.
Ben uzun süredir magazin işlerine fırsat bulamamıştım başladık işte...
Güray beye iki adet damızlık verdim birisi 83 X 100F1=32, öbürü 64X81=7.
Damızlıklar sarabilecekleri kapalı yavru verdik yarım çıtalık arılardan. Bazı damızlıkları açıp baktık.
Damızlıkları hazırladıktan sonra arılara arı yemi ikramı yaptık.
Elemanlar süper çalışıyor. Bende resimliyorum. Bu yem vitaminliymiş biraz daha para almak için vitaminlisini çıkartmışlar. Arının doğada tek istediği polen ve bal, vitaminlere bence gerek yok, bir çok ülke arıcısı vitamin vermiyor arıcılıkta geri kalmış ülkeler vitamin manyağı, o kadar sazan var ki oltaya birisi gelmezse üçü birden atlıyor. Almanya'da Mehmet Yüksel arıcılık yapıyor hiç vitamin kullandığını görmedim yazmadı da. Ama buradan adama hediye vitamin türü şeyler götürüp verdiler reklam olsun diye bir ara :)
Güray beyde arı alerjisi başlamış. Bir seferinde yandaki komşu hastaneye götürdü. Arlığa girdiğimde yanımda iğne taşıyorum dedi dedim insülin gibi iğne otomatikmi dedim yok abi birisinden 5 ml çekiyorsun birisindende çekip karıştırıp kendime bir sefer mecbur kalınca vurdum dedi.
Neyse şurubun renk kırmızıya yakın vişne çürüğünü andırıyor bulanık gibi bir donarsa ayvayı yeriz sanki pütürlenmiş bir durum vardı.
Yarım çıtaya çalışan ruşetlerden kapalı yavru çektik, damızlık arıları bu yavruya sardırdık.
Zaman su gibi akıp gitti, üray bey daha Eskişehire gidecek yolcu ettik. Ertesi gün kaldığımız yerden yem vermeye devam edilecek.
İzmit'ten arıcı Nuri amca geldi ana arı verdim.
Kocaeli Büyükşehir belediyesinden Mustafa da arıcı olmak üzere :)
Oksalik asit ve gliserin uygulama sonuçları gelmeye başladı. Ben 5 kovana verdim bir iki tane varroa dökülmüş süre biraz uzasın bakalım neler göreceğiz.
Bazı kovanlarda bir iki tane düşüyor bazısında çok varroa dökülüyor.
Bu foto Bilal den geldi, 30 arıya uyguladı, 5 tanesinde varroa dökülüyormuş.
 Benim denek 5 kovanda son durum kekler bitmeye başladı ama bir kaç tane varroa döküldü demekki bizim arılarda varroa yok.

Ege ve Akdeniz de arıcıların baş belası eşek arıları. Balık yemini çok seviyorlarmış.
 Balık yenine gelenlerin yapışıp kaldığı levha.
 Bir saatte bu kadar arı yakalanıyormuş.
 Ayrıca Salih,  bu gün eşek arısı yuvası aramaya çıktım 38 tane buldum ve ilaç ile imha ettim dedi.
 Kurban bayramının dördüncü günü yani 14 ağustosta Bilecik Osamaneli'deki bahçemizde bir elma vardı elma yıkılıyor. Yapraklı kalem aldım hemen yapraklarını kestim suya koydum üç ayrı ağaca aşı yaptım hepsi tuttu. Bu gün 6 eylül.

Bu yıl emmi damızlıklardan bir kaç tane kendime f1 ürettim soy devam etsin diye suni tohumala yapamamıştım. Elimde de bir tane vardı ne olur ne olmaz diyerek 5 tane suni tohumlamaya hazırladım birisine ana arı girmiş, birisini işçi arılar kafeste öldürmüş geriye 3 tane kaldı. 64-65-66 nolu emmi damızlıklar sorunsuz bir şekilde bir akşam önce tohumlandı.
 2010Yılında gelen damızlıkları hala devam ettiriyorum. Emmi kızları çok uzun ömürlü idi, emmi zannedersem seklanır kullanıyor ama erkekleri hazır alıyordu hangi hattın erkekleri kullandığını bilmek isterdim. Bu damızlıkların kızları geçmişte 4-5 sene yaşadılar. Biz her turda bir başka damızlığın erkeğini verip yolumuza devam ettik, dün akşam düzceden temin ettiğim 26 numaranın erkeklerini verdim. 26 Kızları düzcede bal toplamakta oldukça başarılı ve kendisini ispat etmiş durumdalar.
Son bir tur daha uygulama yapıp bu seneyi kapatıyorum inşallah. Bu yıl bayağı bir damızlık ile kışa girilecek inşallah en az kayıpla baharı buluruz. Seneye F1 üretimi çok az olacak bu yılki kadar kendimi parçalamak istemiyorum inşallah.
Elimde 5 doz sperm var ama tohumlamaya 3 ana arı girdi, 12 mm sperm verdim üçüne de, bir kısmı çöpe gitti. 36 Gün bekletilmiş sperm verdim. Şu ana kadarki tecrübelerin bir aylık spermde sorun yok ama 1,5 ay sperm beklemiyor. 43 Gün beklemiş spermlerden yapmış olduğum tohumlamada bir kaç tanesi sırf erkek artı.Bir kaç tanesi karışık yumurta atmaya devam etti, buradan yola çıkarak 40 gün üstüne çıkıldığında sorun oluyor zannediyorum seneye sağlamasını yeniden yapıp sonucu yeniden paylaşacağım.
Güray beye Suzan Cobeyin suni tohumlamada kullandığı bir solüsyon vardı onu vermiştim, o solüsyon sperm yaşamını destekliyormu onu araştıracaktı henüz sonuç gelmedi. Daha önce solüsyonu paylaşmıştım yan taraftaki etiketlerden isteyen bulabilir.