28.10.2019

ARICILIK EKİM AYIDA BİTİYOR...

 Bir sezonun daha sonuna geldik, gerçi bizim sezon hiç bitmez:)
İki sefer terk eden ve yerlerde bulduğum sloven damızlık, iki seferde verdiğim yerde ana arı çıktı. Nihayet zayıf bir arıda kabul gördü yavru kapamış köpük ruşete aldım. 91 Numaralı tam bir çılgın hiç bir damızlık beni bu kadar ugraştırmamıştır...
 Kendi yavrusunu bir söksün başka yerden sarabileceği kapalı yavru vereceğim.
 72 Nolu damızlık erkek attı uzun sürede kutuda beklemiş hafta sonu imha ettim.
 Erkek atan damızlıkların saf erkekleri.
 100 Numaranın geçen seneki yedeği, 51 numara bu yıl kenarda bekledi hiç üretim yapamadım.
 100 Numaranın bu yılki yedeği, 100x100 birisi bende bir kaç yerde var.
 Kutuları sonlandırmaya çalışıyorum. Bu yıl sonbaharda arı kuşları çok kayıp verdirdi bir sürü f1 kuşlara yem oldu.
Damızlıkları aldığım kutular kendi F1 lerini üretti ama sezon çok geç oldu bu ana arıların kalitesi tartışılır. Bu hafta sonu kutu sayısı 40 adede düştü büyük bölümü f1 hepsinde ana arı var.
 Bazısı çok zayıf , diğer kutulardan zayıflara kapalı yavru takası gerekiyor. Muhtemelen bu kutular burada kışı çıkaramaz, Salih Milas'ta ana arıların yolunu gözlüyor.
 Genede her ihtimale karşı ana arı kanatlarını kesmem gerekiyor.
 Hafta sonu anasız olanları analılara silkeledim ve hepsini kekledim.
 Yumurtaya giremeyenlerde var, bazısı yeni yumurtaya girmiş.
 Bu ana arı yeni yumurtaya girmiş yumurtaları çatlamamıştı.
 Yarma aşı konusunda 2016 yılında bulduğum yöntemi yılın her dönemimde kullanıyorum.Bulunduğumuz yılın filizlerini yapraklarını keserek kalemi uykuya sokuyorum ve direk yarma aşı kalemi olarak kullanıyorum.
Bu yıl ilk defa alıç aşıları yaptım. İlk alıç aşılarını kışın aldığım kalemlerden yaptım kalemler çok zayıftı 3 tanesi tuttu.
Bu yıl eylül ayı sonunda Niğde den getirdiğim alıç kalemleri vardı, bayağı kalın kalemlerdi bir ay öncesi aşıladım filiz vermedi ama kalemler hala canlı.

 Bu alıç aşısı yarım metreden fazla sürgün verdi üç filizi var.
 Hafta sonu Ankara Haymanadan getirdiğim alıç kalemlerinide aşıladım. Gebze yöresinde alıç yok, alıca benzeyen çalılar var meyvesi kuşburnuna benziyor, ve tek çekirdekli. Alıç 4 çekirdekli bir meyvedir, üç iki çekirdekliside oluyor  ama yapışına baktığınızda dört dilim gibi durur.Aşıları plastik tutkal ile izole ediyorum. Aşı macunları çok pahalı, araştırdım macun çam reçinesinden yapılıyormuş, malzemeleri bulup yapacağım. 2 Kilo çam reçinesi, 200 gr bal mumu, 20 gr bezir yağı,300 ml ispirto, çam sakızı eritilip içine bezir yapı ve bal mumu iyice karıştırılıp ateşten indiriliyorateşten indirildikten sonra ispirto yavaş yavaş ilave edilip iyice karıştırılıyıormuş. Bazı eklentiler var is mürekebi macuna siyah renk verip sıcak tutuyormuş. Fungisit katılıyormuş mantar hastalığı olmasın diye.
Aşı macunu ile ilgili video yok inşallah videosunuda çekerim. Bir sürü macunumuz olur, ormanda reçine için çizilmiş çamlar görmüştüm hafta sonu ziyaret edeceğim bir sürü reçine vardı poşetlerde :)
 Bu aşılar geç kaldı ama tuttular, filizleri seneye veriyor fakat bir yıl kazanıyoruz.
 İnternet iri Hatay belen alıcı aldım. Bu alıcın sırf kalemlerini kullanılmak için aldım. Meyvesinide görelim bakalım dedikleri kadar irimi. Alıcı aldığım sitede aşılı alıç resimleri vardı resimleri incelerken anaçların ayva olduğunu gördüm alttaki filizler ayva yaprağı diye tahmin ediyorum bana gelen alıç ise altı yabani.
Resim bile insanın ufkunu açıyor, seneye ayvaya alıç aşılayacağım, piyasada satılan aşılı armutların bir çoğunda ayva anacı kullanılıyor.
Bu ayvaya benziyor ama üzerinde alıç aşısı vardı bunu yakaladım ve bende deneyeceğim.
Yabani alıca, belen alıç omega aşı ile yapılmış bant ile sarılı idi açtım.

 Bazı aşılara poşet taktım geceleri soğuk olmaya başladı. Aşılar için 15 derece üstü sıcaklık lazımdır. 15 Derece altında ağaçlar veya bitkiler kallus denilen birbirine kaynama yapan madde salgılamıyor. Üst sınırda 40 derece, 40 derecede kallus salgılanmaz.
20 Civarında alıç aşısı yaptım, birazı eylül ayı sonu yapılmıştı birazı da ekim sonuna denk geldi.
 Geçen sene eylülde yaptığım yıl içi filizden armut aşısı, acayip sürgün verdi uçlarını kestim yoksa aşı kırılabilirdi.
Bu aşı baharda yapılsaydı bu kadar ne filiz verirdi nede böyle güçlü bir kaynama olurdu. Bu sistemde bir yıl kazanıyoruz. Aşı kavramında zaman diye bir kavram kalmıyor kışın dışında, ilk baharda yap yazın ortasında yap, son baharda yap, Ali Türk aşısı.
Ali Türk aşı yöntemi.
 Mürdüm eriğim çiçek açtı :)
 İki ay öncesi yaptığım bu yılın filizinden armut aşısı nihayet filizlenmeye başladı.
 kocayemişler olmaya başladı tabi çiçekleride açmaya başladı arı görmedim üzerlerinde.





 Memleketten getirdiğim karpuzlar genelde küçük oldular ve içleri çekirdek dolu bir daha ekmeyeceğim hazır tohum almak lazım bir sürü uğraş boşa gitti.

 Tüfeğime optik nişangah almıştım ayak uymadı, ara aparat aldık oda uzun geldi kesilmeye gitti, bir aydır tüfeği sıfırlayamadık :(
 Sirkelerim olmaya başladı, elma sirkesi, alıç sirkesi, armut sirkesi
 Sirke içinde oluşan sirke anası. Yeni sirke yapımında kullandığımız bulgur ve nohuttan bu madde oluşuyor.
Yeni bir sirke yapacağınız zaman bu sirke anası yani mayasını malzeme içine koyarsanız direk mayanlamaya geçer.
Sirke anası veya mayamız yoksa, malzemeleri hazırlıyoruz örnek elma sirkesiz yapacağız elmaları doğradık kavanoza koyduk, içine biraz sirke ne sirkesi olursa olsun, biraz bal veya şeker, biraz bulgur birazda nohut koyup bir kaç gün ara ile karıştırıyoruz zamanla sirkemiz oluyor içinde de sirke anası oluşuyor. Sirke anasını bir kavanozda bekletip sirke yapacağınız zaman , bulgur,nohut,sirkeye gerek kalmadan direk maya ile yapılabiliyor.
Sirke anası, sirke mayası ikiside aynı şeydir. Yoğun sirke içerir. Yenilebilir ama çok yenmemeli. Tüm meyvelerden sirke yapılır. Canınız ne istiyorsa sirkesini yapabilirsiniz, ekşi meyvelere şeker veya bal konulması gerekiyor.

Armut, alıç, üzüm ve elma sirkelerim...
 Arılıkta stok sorunu olanları beslemeye devam ediyorum. Ruşetlerin ağırlığına göre şurup veriyorum.
Şuruplaadan önce tüm ruşetleri kaldırıp bırakıyorum hafif olanların üzerine taş koyup şuruplamaya geçtiğimde sorunlu olanlara verip geçiyorum.

 Bu turda yarı yarıya karışım yaptım hazır yeme kendi yaptığım inverti karıştırıp besleme yaptım.
 Bazı bölmeler ağartma yaptılar bir tur öncesi verilen kekler bitirilmiş.

 Kutuları ortamdan çekip istifleme işine devam ediyorum arılıkta pek iş kalmadı gibi toparlanma var, arılar yavruyu kestiğinde bir Alanya turumuz olacak inşallah. Kasım ayının ortasında Milas'taki arıların balları alınacak durum iyi haberleri geliyor...
Nihayet sezonun sonu göründü :)

Hiç yorum yok: