15.11.2019

ARICILIK, TOPARLANMA DEVAM EDİYOR.

 Bir sezon daha geride kaldı. Geçtiğimiz hafta sonu ana arı olan kutuları elden geçirdim. 10 tane kutuyu Gebze'ye getirdim, bahara anasız kovan çıkarsa yedek ana arılarım olsun. Bu hafta sonu ise inşallah Milas'ta olacağız, balların alınması lazım diye haber geldi...
Kalan yedek ana arıları Milas'a götürüyorum, değişecek ana arılar varmış :)
Salih ana arılar yabana gidip zayi olmasın didi, yabana gideceğine Salih'e gidiyor :)
 Bazı kutularda ana arı vardı hala yumurta yok onlar imha edildi.
 Bazısı yumurtaya başlamış onlara kapalı yavrusu olanlardan kalı verilip açık yavru kuvvetli kutulara alındı. Bu kutu kışlatmanında bir sürü detayı var, bazı kutular yavruyu keser her tarafı stokla doldurur bazısı varını yoğunu yavruya yatırır ve kışın aç kalır bunlar takip edilip dengeleme yapılmalı. Arı ne kadar az ise o kadar bakıma muhtaçtır.Kesin bildiğim F1 lerin sol kanatlarını kestim f1 olduklarından emin olmadıklarımın iki kanat ucu alındı.
 Damızlıklardan birisi daha imha edildi. Ruşetlere almamıştık erkek atmaya devam ediyor.
 Bir tane daha böyle damızlık var, öldürmeyi düşünmüyorum Milas'a götürüp kapalı yavru takviyesi ile bahara çıkartıp erkek üretimi yapmayı düşünüyorum, Salih bu konuda çalışacak.
 Damızlık konusunda sorular ve sipariş hakkında bilgi isteyenler var.  Kışlayan damızlıklar şubat mart nisan teslimi 1200 lira.(2019 yılında tohumlanmış, bir kış geçirmiş damızlık)
2020 Üretimi kafesli damızlık fiyatımız 500 liraya çektim. Mayıs sonu teslim, erken olursa daha erken teslim edilecek mayıs sonu inşallah garanti tarih oluyor.
2020 Ana arı kutusu ile damızlık almak isteyenler 600 lira ödeyecekler.
F1 Üretimi mümkün olduğunda az yapacağım yetişemiyorum, fiyat 125 lira.
Ödeme yapanlar listeye eklenecek.
Kışlayan damızlıkların bir kısmı zaten satıldı, iki ay öncesinden kışlayan damızlıklara ödeme yapanlar oldu.
Ali Türk ana arı satışı, diye. İnternette arattığınızda ilanıma ulaşabilirsiniz.

Bundan sonraki yıllarda ömrümüz olursa tamamen damızlık üzerine çalışmalarımızı devam ettireceğiz.
İlan yayınımız alt linkte.
http://bengittim.blogspot.com/2013/11/ana-ari.html

 Kutularımız bir tur yavru sökmek üzere milasta çok rahat iki posta yavru yaparlar tabi kutularda kalırsa.


Mürdüm eriğimiz çiçek açtı bu yıl acayip bir kuraklık söz konusu. Kasım geldi hala yağışlar gelmedi.

Hiç yorum yok: