18.02.2020

ARICILIK , DAMIZLIKLAR GİTMEYE DEVAM EDİYOR...



2019 Yılında nikahları tarafımca kıyılan, kışa soktuğum damızlıkların büyük bölümü sahiplendirildi. Bazı Sahipler damızlığını kendisi gelip alıyor bazıları daha sonra gelecekler, bazıları git terminalde şu otobüse ver diyor, bazılarının eşi dostu Gebze'ye geliyor onlar götürüyor, bazılarına da biz Muğla'ya giderken yolumuz üstündekilere bırakacağız inşallah.

Tuncer Akkoç, uzun zamandır bizim müşterimizdi. Bu hafta yüz yüze tanışmak nasipmiş, zaman darlığından dolayı misafir edemedim, birde araya cenaze girdi kısa süreliğine işlerimizi halledip ayrıldık.
Kendisi Gibi Asker olan Celal ile birlikte gelip gittiler.
Damızlıkları hayırlı olsun.
Tuncer ile sohbet ederken Ali abi ne zaman senden f1 ana arı aldım ondan sonra bal ortalamamız katladı dedi.
Herkes atıyor tutuyor ama sonuçlar ortada bal hasat miktarı herkesi ilgilendiriyor.


Tuncer ile fazla birlikte olamadık bunu saymıyorum, kural harası gibi bir şey oldu maç tekrarı gerekli :)))
Birde höşmerim getirmişler....


Hafta sonu soğuk şu an arı uçmuyor ama kaşıntı var arı açmadan olmuyor. Elimde sonbaharda çöpe atılmış ballar vardı, balların akıbetini de öğrendim bir kahvaltı firmasının deposunu sel basmış depoda ne ıslandı ise çöpe atmışlar çıta balları sonbaharda kovanlara vermiştim kovadaki ballar duruyor, tenekedeki balları kek yapmaya Muğla'ya götürdüm. Paket balları vermeye başladım. Kesmeye uğraştım bal hava soğuk olduğu için kopmuyordu bal kabını çıtaların üzerine kapadım gitti.

Kışın açık kalan kutuya, donmuş bal verdim hafta sonuna bakalım ne olacak.

Balı kabı ile ters kapadım, parça parça bir türlü olmadı.

Bazı arılara acil invert verildi durumları sakat olanlar tespit edilmeli.
Şurup en iyi açlık giderme yöntemidir.
Bazı arıların şurup ve bal çekişini videoya aldım.
Sonbaharda bir aşı denemem oldu, Çin'li bir çiftçinin videosunda görmüştüm. İnce kalemleri kabugun az ilerisinden kalem sıgacak kadar yarıyor sonuçta bu yarma kalem aşısı oluyor. Kalem hala canlı baharda filizlenecek inşallah. Çin yarma aşı.
Bu aşıdaki detay, aşı yapılan dal ile kalem streç filim ile sarılıyor. Hiç bir yerden hava almıyor.
Aynı kişinin bir başka tekniği ise yongalı gözü alıp dalda ona yatak açılıyor ve göz oraya yerleştirilip yeniden streç ile sarılıyor, bir ay sonra sonuçları göreceğiz inşallah kalemler canlı streç altındaki gözün durumu belli değil.
Saksıdaki bademler çiçek açmak üzere.
Sivri ve acı biberleri çimlendirme çalışmamız başladı.
Bizim Pinti hoca aklımıza karpuz kabuğu getirdi.
Bu konularda Sayın Muhteşem hocam oldukça yeteneklidir :)
Kap olarak süt kabınıda kullandıkya :)




Sivri biber tohumlarının bir kısmı kenarda bekliyor...

Hafta sonu avdan kareler artık av sezonu bitiyor, son götürmeler....

Ateş ve benim Paşa iki kardeş bayağı oturdular. Paşa küçükken piskopattı yanıma geleni bile kıskanırdı.


Biber çimlendirme kapları, evin camına alındı, tarihler atıldı acı notu düşüldü :)
Bıldırcınlarımız kışın bayağı bir telef verdik, içeriye büyük fare girmişti. Soğuk havalarda kuluçka çıkımları bana göre az oluyor. Son kızlar bunlar havalar soğuk olduğu için kafese hala alamadık. Bir önceki turu kafese aldık sabaha kadar soğuktan ölmüşlerdi.
Felaket yem tüketiyorlar, bir arkadaşıma aylık 24 yumurta yapıyor dedim dediki bıldırcın 26 saatte bir yumurta yapar dedi.
Bıldırcın yumurtası çok kıymetli özelliklere küçük çocukların beyin gelişimi için gerekli fosfor içeriyor.
Bahar kapıya dayandı havalar artık ısınmaya başlıyor.
Biraz fazla olmamış mı dediğinizi duyar gibiyim :)
12 Yumurta nedirki, hemde tereyağında :)

Hiç yorum yok: