27.02.2020

ARICILIK HAVALAR ISINDI...


Bu sene kış olmadı, Gebze civarına şubat içinde bir kar yağdı, kış bitti diyebiliriz.
Arılarımızda gücüne kadar kimisinde avuç içi kimisinde el kadar kimisinde çıtayı yarılamış yavru durumları var.
Sıradan arıları inceleyip duruma göre bazısına şurup bazına kek, bazısına hem şurup hem kek veriyorum.

Kızlar kek yiyor bu arının kek ve şuruba ihtiyacı yok ama kek verdim hoş tutuyorum acaba erkek atar mı diye ama zor iki çıtada el kadar yavru var.

Arılar genelde kışın ölmez. Erken ilk baharda yavruya girdiğinde içerideki bal tüketimi artar. Dışarıdan da bir şey gelmediği için arı aç kalır ve ölür. Ölmeyip sürünenler yavru çürüğüne yakalanır. Erken ilk baharda arılara dikkat etmek gerekiyor.

Biz ne kadar acele etsekte bu bölgede arı mart ayında gaza basıyor.
Kışın açık kalmış bir köpük metro vardı bahara çıktı, birde anasız kovan buldum arı bitmiş, kalanı bu arının önüne silkeledim, 3 çıtayı sarıyordu takviye ile birlikte 5-6 çıta oldu, hava ısınınca biraz daha yayılır.

Bu resim bir arkadaştan geldi, Maşallah arı çıta üzerinde ördüğü erkekleri kapamış yemliğede yumurta attı haberi verildi. Erkek benim için önemli olduğu için acayip sevindim. Şimdiki yumurta 40 gün sonra hazır demektir. Buna göre harekete geçip sistemi kurmaya başlamak gerekiyor.
Geçtiğimiz yıl nisan 15 gibi nikah masasındaydım. Tohumladığım anaları mayıs 20 gibi göndermeye başlamıştım. Bu tarihi daha öne çekebilmek için çareler arıyorum.
Bu yıl kapasitemizin çok üstüne çıkmaya çalışacağım inşallah.
 Bahar geldi arılığın dibinde bir kocayemiş hala meyveli.
Birde seneye olacak meyveler kuş gözünde büyük, onlarda büyümeye başladılar.

Arılar polen çekmeye son gaz devam ediyorlar.
 12 günde tatlı sivri tohumlar çimlendi yan yana duran acı biber tohumlarından ses yok.

Bu acı biber sezon içinde biber vermesi 7-8 ay sürüyor, doğması da tatlı biber gibi erken değil...
Mürdüm eriği bu sene bir türlü çiçek açmayı bitiremedi. Sonbaharda çiçek açmaya başlamıştı kar yağdı gene çiçek vardı bahara çıktık hala çiçek devam ediyor...
Önceki müdürümüz Cesur Sarıcan, kocaeliye gitmişti emlak istimlak daire başkanı olmuştu, şimdi oda emekli :)


Eski personeli olarak yemeğe davet ettik emekliliği hayırlı olsun dedik, plaket verdik, bundan sonraki hayatında mutluluklar dilrim..


Eski  arkadaşlarımızla birlikte yemek yedik önceden emekli olan arkadaşlarımızın bazısı da yemeğe katıldı, sonradan duyanlar keşke bizimde haberimiz olsaydı dediler.

Geçtiğimiz hafta sonu Osmaneli de bulunan şeftali bahçesine gidecektik, arabanın firenlerinde sorun çıktı, bu hafta gideceğiz inşallah. Şeftali bahçesini iptal edip tamamen cevize döneceğiz. Etrafında 20 civarı ceviz vardı, bu hafta 45 tane daha ceviz ekip şeftaliden kurtulacağız.
Şeftali çok nazlı bir meyve bunu zaman içinde öğrendik. Diyelim tüm sorunları aştık ve şeftali ürettik, şeftali olduğunda dalında durmuyor, dalından topladın en fazla bir haftada elinden çıkartman gerekiyor. Bahçede 50 kuruş bir lira ya alınan şeftali pazarda 7-8 liraya satılıyor.  Tonlarca şeftaliyi yiyemezsin beleşe de vermeye gerek yok onun için cevizde karar kıldık. Yılları geri saramıyorsun, üç yıl boşuna kürek çektik, iyi bakıldığında cehander ceviz 5-6 sene sonra ağaç başına 20 kilo ceviz vermekte, ömür olursa 10 sene sonrası 100 kilo ceviz verir diyorlar, yüz olacağına yarısı olsun, dünya deviz çıkar, depolarsın şeftalide olduğu gibi fırsatcı aracıların eline düşmeyiz.

Hiç yorum yok: