9.03.2020

ARICILIK 2020 MART AYINA GİRDİK...

Arıcılık yapılan işler aynı olsada sezonlar farklı oluyor. Hiçbir sezon geçirdiğimiz sezonun kopyası olmuyor. Aslında hayatta aynısı, her gün farklı, her hafta farklı her yıl farklı oluyor. Bizde hep aynı kalmıyoruz, her gün biraz daha küçükler büyüyor ortadakiler olgunlaşıyor, olgunlaşanlar zamanla ölüyor. Sonuçta herkes ölmek için yaşıyor, nerede ne zaman ölünecek bu belli değil. Kimse melek değil herkesin hataları kusurları suçları vardır, önemli olan işinize yarayacak olan iyiliklerin kantara çıkarıldığında iyi olmayanlardan ağır gelme beklentisi...
 Yeni bir sezona daha girdik.
Geçtiğimiz 5 farklı badem fidanı almıştım ilk açan Muğla bademi oldu. Öbürleri bir haftaya açar tomurcuklar irileşiyor.
Geçtiğimiz yıl sonu kurak geçti sonbaharda arılarımız istediğimiz kadar yavru yapamadılar polen varsa sonbaharda yavru olur polenin yerini hiç bir şey tutmaz bu zaten imkansız.
Ben elimdeki damızlıkları kutulardan ruşete alabilmek için sonbaharda bir çıta arı bölebilmek için kovan kovan gezdim. Genelde damızlıklar birer çıta ile kışa girdiler, polen olmayınca böldüğümüz arılar iki posta yavru yapamadılar buda sıkıntı yaratıyor. Bir kaç kayıpla bahara çıktılar ve bu hafta sıradan kontrol yapabildim. Bir kaçına kapalı yavru bir kaçına arılı yavru takviyesi gerekiyordu onları hallettim. Hafta sonları ilk defa böyle bir sıcak ve yağışsız havaya denk geldi.

Damızlık teslimleri devam ediyor. Geçmişte bir damızlık almak acayip lükstü, 2-3-4 damızlığı birden alanlar oldu bu sene. Yani bir kişi direk üç damızlık alıp gidiyor.

 Bu yıl polen stoklanmaya başladı. Polen olunca yavru sorunu hız kazanır yeterki nektar ve sıcak olsun.
 
 Yavru durumları arının gücüne göre oluyor.

 83 Numaralı damızlığın bendeki lisanslı 100 ile çaprazlanan 63 numara bahara çıktı.
 83 Numaranın torunu, 63 numaranın oluşumu. 83x100=63. 63x81= yeni 100 numara Akçakoca'ya gidecek inşallah. Anane,annesi ve kızı üç hat lisanslı.
 Polenli çıtalardaki polen renkleri.
14 Numaralı damızlığın F1 lerinden birisi karışmaması için minik beyaz pullarım var onları yapıştırıyorum. Çok sakin arılarla çalıştım ama 14 numara kadar sakin arı görmedim. 14 Numarayı geçtiğimiz yıl Milsat'a üretmiştim benim 100 numaranın kızı.

Polen renklerine bakıldığında çiçeklerin çeşitleri fazla.

Yavru durumu bu çıtada belli. El içi kadar alanda bir posta çıkmış, sonra alan açılmaya başlamış ve ilk yer yeniden sökülüyor.
Hafta sonu bir Milas yapabilirim, arılarım zayıf Muğla'daki arılardan birer çıta takviye getirmem gerekiyor.
Yoğun bir sezon beni bekliyor.

Arılara bakarken dinlenmeleri aşı yaparak değerlendirdim. Minicik hurmalar olur üzüm kadar onların çekirdeklerinden fide yetiştirmiştim, onlara hurma aşıladım.

Bu aşıyı Çinli bir aşıcıda görmüştüm. Minicik kalemi kalın bir dalda yarma aşı olarak yapabiliyorsunuz.


Bazılarına dilcikli aşı yaptım.

Sivri biberler kısa sürede çimlendi benim açı biberler hala çimlenecek. Tatlılar 15 günde çimlenmeye başladı, açıları toprağa koyalı 25 gün oldu kafa gösteren yok.
Geçen hafta Bilecik Osmaneli ve Adapazarı Pamukova'ya gitmiştik, benim üç çukur açık kaldı cevizlerden üç tanesi kusurluydu 13 tane daha ceviz aldık :)
Fidancı Ruhani abi yokmuş fidanlığa daldık. Cevizlerin yerini biliyordum bir demet kumdan çıkardık, üç tanede mavi boyalı tozlayıcı söktük ve bize eyvallah.
Telefonla görüştüm, Ruhani abi Yalova'da değilmiş oğlu bir saat sonra geleceğim dedi o zaman EFT yaparım dedim. Hiç oyalanmadan yola devam edildi.

Geçen sene kenarlara ektiğimiz cevizlerin tepelerini uçurdum.
Bir kaç sene iyi bakılmalıymış, bahçeye ekim yapanı aradım abi bak bir şey istemiyorum sadece bunları sula sanada iki kavanoz bal bıraktım :)
Mehmet abi onlar bizde emanettir kafanı yorma dedi...
Pamukovaya geçtik Zeki abinin ayvaları budadık 6 cevizde pamukovaya ektik.
Bir kaç tanede yandaki fabrikacıya fide hediye edeceğim, biz ölsek bile hediyelerimiz yaşasın, mutlaka bize getirisi olacaktır...

1 yorum:

UĞUR GÖK dedi ki...

S. A. Ali abi yeni sezonun hayırlı,kazasız belasız olsun inşallah .işlerin kolay gelsin.