16.03.2020

ARICILIK YENİ BİR SEZONA BİSMİLLAH DEDİK













Yeni bir sezona daha bismillah dedik inşallah.
2020 Yılının ilk damızlık adayları Milas’ta transfer edildi. 3 Faklı hattan 4 kovana larva transferi yaptım. Çıta başı 20 larva transferi yaptım. Benim tarzım larvayı çok tutturmak değildir, ufak larva al tutmazsa tutmasın. Büyük larvaların hemen hemen hepsi tutar.
Salih ertesi gün aradı abi transferleri kontrol ettim 40 civarı tutan olmuş dedi, birkaç daha fire olur ve ben hedefime ulaşmış oluyorum. 90 Larvadan 40 tanesi tutmuş. Saatlik larva aldığınızda bu ana arının kalitesini acayip etkiliyor sperm yatağına daha çok sperm gitmesine neden oluyor. Yapılan araştırmalarda yaşlı larvalardan üretilen kraliçe arıya daha az sperm yüklenebiliyor.

Milas’a Cuma akşamı gidildi cumartesi sabahı Milâs’tayız. Öğleye kadar uyuduk, oradaki arılarımızı kontrol ettik, gece Bodrumdaki arıları kapatıp Milas’a getirdik, Pazar günü arıları açmadık, alt havalandırmalar açıldı akşamüzeri işimiz bittiğinde yola erken çıkmak için bu yolu seçtik. Pazar akşamı saat 17 de arabayı yükledikten sonra yola çıktık, Gebze’ye gece yarısı geldik, gece 2:30 filandı benim arıları indirip taşıdık, sonra Bilal’in arıları taşıdık, gece eve girdiğimde saat 4 olmuştu, sabah 8:30 da iş başı yaptım ve haşat olmuşuz:)
Çiriş açmaya başlamış bu bizim orada olur mu diye birkaç kök sökmeye çalıştık olmadı sonra kürekle söktük acayip yumruları varmış elle sökülecek gibi değil, birkaç tane çiriş bitkisini Gebze de yaşayacak mı deneyeceğiz.




Milas’a giderken yolumuz üzerinde damızlık bekleyen müşterilerim vardı. İnsanlar piç arılardan bıkmış, sakin arı derdinde. Yalova’daki Gültekin beyin arısını teslim ettikten sonra rotamız üzerinde Balıkesir vardı. Balıkesir’deki Sebahattin beyin damızlığı verdim ısrarla sakin mi diye soruyordu. Sebahattin beyde asker emeklisi, başka yerlerden damızlık diye aldığı arılar varmış acayip kandırmışlar, bir arkadaşım damızlık dediği arıyı açamadık bizi yedi diyor :)
Benim arıyı gün içinde üç sefer açmış ve arıyı üç sefer sevmeye gittim demiş bir arıcıya :)

Nereden nerelere geldik, ne mücadeleler verdik artık eskisi gibi itler havlamaz oldu, laf ile peynir gemisi yürümüyor deliller ortada bal ortalamaları ortada.
Bu yıl damızlık alanlarda acayip ilginçlikler var bir damızlık alan sayısı az. Birden fazla damızlık alan sayısı fazla. Bir kişide 4-5 damızlığım olan yerler var. Caner Güngör’dü 3 damızlık aldı ana arı üretiyormuş İskenderun’da, Gökan Kazan, Antalya Serik’te eski müşterim bu yıl iki tane istedi teslimat yapıldı gene para yatırdı bir tane daha yolla diye. Bu sayı çoğalıyor, Zonguldak’ta birisine 2 vermiştim iki tane daha almaya gelecek.
Bu yıl ağırlığım damızlık üzerine olacak, f1 üretimi az yapılacak yaş 56 olmuş ve yetişemiyorum, Allah ne virirse her şiyin hayırlısını virsin diye bitireyim.

Hiç yorum yok: